Kauklahden kappeli

Kauklahden kappeli kuvattuna syysvalossa aseman suunnasta. Rakennuksen seinässä on suuri risti.

09 8050 3948 Vahtimestari

Kappeli on avoinna toiminnan mukaan.

HUOMIO! Tilaisuudet pidetään Kauklahden kappelin alakerrassa. Kulje sinne junaradan puolelta. Pysäköintiin kannattaa käyttää kappelin ja junaradan välissä olevaa junaparkkia.

Vesivahingon korjaus voi kestää pitkään, ja kappelirakennuksen suojaus sekä korjaustyöt voivat aiheuttaa hankaluutta toiminnalle. Seuraa verkko- ja lehti-ilmoitteluamme sekä sähköisiä mainosnäyttöjämme. Pahoittelemme tilanteesta koituvaa vaivaa!

Kauklahden kappeli sijaitsee lähellä Kauklahden asemaa Espoossa. Se vihittiin käyttöön 18.6.2006 juuri ennen samana kesänä pidettyjä Kauklahden asuntomessuja. Kappeli toimii alueen tärkeänä kokoontumis- ja jumalanpalveluselämän paikkana, ja siellä järjestetään myös konsertteja, taidenäyttelyitä ja muita tapahtumia.

Rakennuksessa on kappelisali, johon mahtuu 140 henkeä sekä Hakala-sali, jossa on 48 pöytäpaikkaa ja joka soveltuu kasteisiin ja muistotilaisuuksiin. Jos Hakala-sali ja kappelisali yhdistetään, on pöytäpaikkoja 16 enemmän. Kirkkosali, aulatila ja kahviotila (Hakala-sali) voidaan yhdistää noin 250300 hengen tilaksi.

Rakennuksen suunnittelussa on erityisesti huomioitu lapset, nuoret ja perheet sekä liikuntaesteiset.

Kauklahden kappelissa on myös kerhotiloja ja tupakeittiö kokki- ja perhekerhoja varten.

Tapahtumatiedot: https://www.espoonseurakunnat.fi/tapahtumat

Tila- ja toimitusvaraukset

Toimitusvaraukset kasteita, vihkimisiä ja hautaan siunaamisia varten Espoon seurakuntien palvelukeskuksesta ma–ti klo 9–15, ke-to klo 9–12, perjantaisin suljettu p. (09) 8050 2601 tai varauspalvelut.espoo(at)evl.fi.

Tilojen varaukset musiikki- ja muita kuin yllä mainittuja tilaisuuksia varten:

• musiikkitilaisuudet: Sheldon Ylioja, sheldon.ylioja(at)evl.fi
  • muut tilaisuudet (ryhmien kokoontumiset, kokoukset yms.): Riina Kaukonen, riina.kaukonen(at)evl.fi

Voimme valitettavasti varata Espoon tuomiokirkkoseurakunnan tiloja perhejuhlienne viettoa varten vain hyvin rajatusti. Varaamme monia tuomiokirkkoseurakunnan tiloja yksityisille ihmisille ensisijaisesti kastetilaisuuksia ja hautajaisten muistotilaisuuksia varten. Näin siksi, että kastetilaisuudet varataan vasta noin kuukausi ennen varsinaista juhlapäivää ja hautajaiset tulevat aina äkkiarvaamatta. Jos seurakunnan tilat on jo etukäteen varattu muita juhlia varten, ei kaste- ja muistotilaisuuksille jää tiloja.

Historiaa

Ennen rakennustöiden aloittamista tontilla tehtiin arkeologisia tutkimuksia. Tontin löydöt kertoivat paikalla varhaiskeskiajalla olleesta asutuksesta ja kaupankäynnistä. Tontti sijaitsee lähellä tärkeää muinaista kulkureittiä, Espoon jokea. Paikalla oli myös kristillinen hautausmaa, joka on merkitty muistokivellä.

Tiedustelut ja varaukset:

0980502601 Espoon seurakuntien palvelukeskus ma-ti klo 9-15, ke-to klo 9-12, perjantaisin suljettu.

Sydäniskuri Sydäniskuri
Vahtimestari paikalla

ti 19.3. klo 10.00 -11.30

Perhekerho

Perhekerho Tilaisuus pidetään Kauklahden kappelin alakerrassa Kulku junaradan puolelta. Suosittelemme kappelin ja junaradan välissä olevan junaparkin käyttöä. (autojen pysäköintiä varten)
ti 19.3. klo 18.30 -20.00

Raamattuluento

Ole rohkea ja rohkaise muita!
ke 20.3. klo 18.00 -19.30

Rukouspiiri

Rukouspiiri Tilaisuus pidetään Kauklahden kappelin alakerrassa  Kulku junaradan puolelta. Suosittelemme kappelin ja junaradan välissä olevan junaparkin käyttöä. (autojen pysäköintiä varten)
to 21.3. klo 11.30 -13.00

Vauvaperhekerho

Vauvaperhekerho Tilaisuus pidetään Kauklahden kappelin alakerrassa. Kulku junaradan puolelta. Suosittelemme kappelin ja junaradan välissä olevan junaparkin käyttöä. (autojen pysäköintiä varten)
pe 22.3. klo 10.00 -11.30

Esikoisvauvat ja -taaperot

Esikoisvauvat - ja taaperot Tilaisuus pidetään Kauklahden kappelin alakerrassa Kulku junaradan puolelta. Suosittelemme kappelin ja junaradan välissä olevan junaparkin käyttöä.
su 24.3. klo 12.00 -13.00

Pyhäkoulu

su 24.3. klo 12.00 -13.00

Palmusunnuntain kyläkirkko

Kyläkirkko Tilaisuus pidetään Kauklahden kappelin alakerrassa Kulku junaradan puolelta. Suosittelemme kappelin ja junaradan välissä olevan junaparkin käyttöä. HUOM! Valitettavasti kulku kappeliin ei ole esteetön kevään aikana kattoremontin vuoksi!
ma 25.3. klo 13.00 -15.00

Eläkepiiri

Eläkepiiri Tilaisuus on kappelin alakerrassa, jonne kulku junaparkin kautta. Valitettavasti kulku ei tällä hetkellä ole esteetön! Lämpimästi tervetuloa!