2024 Yhteisvastuukeräys

Keräys auttaa nuoria, jotka kokevat syvää yksinäisyyttä tai ovat vaarassa syrjäytyä, menettää elämänhallintansa tai mahdollisuutensa hyvään elämään Suomessa ja maailmalla.

Alueemme keräystuotosta 20% käytetään seurakuntamme alueella asuvien nuorten hyväksi ja toiset 20% menee valtakunnaliseen työhön HelsinkiMission kautta. Loput 60% ohjataan Kirkon Ulkomaanavun katastrofirahastoon.

Haluatko kuulla säännöllisesti kuulumisia valtakunnallisesta keräyksestä ja kampanjasta, lisätietoa vuoden teemasta sekä tietoa keräysvarojen käytöstä? Tilaa Yhteisvastuun valtakunnallinen uutiskirje tästä linkistä.

Osallistu

Kasvattajailtapäivä: Nuoret, kasvatus ja digitaalinen maailma la 4.5. klo 14-18 Espoonlahden kirkolla.

Mietitkö missä nuoresi on, kun hän on netissä? Mietitkö miten tukea ja kannustaa nuorta arjessa? Tämä on iltapäivä sinulle, olit sitten vanhempi, opettaja, huoltaja, isovanhempi, kummi, nuorisotyöntekijä tai muuten aiheesta kiinnostunut.

Puhumaan saapuu kirjailija, luennoitsija, sosiaalinen introvertti, digitaalisten yhteisöjen ja kissavideoiden asiantuntija Jarno Alastalo sekä Kaisa Vuorinen positiivisen kasvatuksen väitöskirjatutkija Helsingin yliopistosta.

Iltapäivän päätteeksi paneelikeskustelu, jossa mukana työntekijöitä Aseman Lapsista, Nuorisotutkimusseurasta, Poliisin ennaltaestävän työn yksiköstä, koulusta, aikuissosiaaltyöstä ja seurakunnasta.

Lisätietoa tästä linkistä.

Yhteisvastuun yhteislaulut ke 15.5. klo 18-19 Espoonlahden kirkolla.

Laulattaako? Yhteisvastuun Yhteislaulut kutsuu rentoon ja keväiseen lauluhetkeen Espoonlahden kirkolla.

Yhteislauluillassa mukana kirkkoherra Jukka Lehti, nuorisotyöntekijä Joona Pitkäniitty ja kitarakurssilaisia sekä kanttori Helena Yli-Jaskari Okra-kuoron kera. Illan aikana lauletaan yhdessä ja kuullaan myös muita esityksiä.

Onnenpäivä la 21.9. Soukan kappelilla.

Perinteinen Yhteisvastuun perhetapahtuma järjestetään tänä vuonna syksyllä.

Lahjoita

MobilePayn numero on 50077.

Tilinumero on FI16 2089 1800 0067 75, Espoonlahden srk:n viitenumero on 308058.

Nettilahjoitus (verkkopankki) tämän linkin kautta.

Vapaaehtoiseksi

Etsimme uusia vapaaehtoisia Yhteisvastuun keräystoimikuntaan ja lipaskerääjiksi. Toimikunta suunnittelee erilaisia tapahtumia ja keräystempauksia. Lipaskerääjät jalkautuvat keräyslippaan kanssa sovittuina päivinä alueemme kauppakeskuksiin.

Jos kiinnostuit, ota yhteyttä keräyspäällikko Laura Kuivalaiseen arkisin klo 16 jälkeen, p. 050 461 3608 tai diakoni Minna Maijaseen p. 040 705 3358 / minna.maijanen@evl.fi.

Oman seurakunnan keräyksestä:

Keräyspäällikko Laura Kuivalainen:  arkisin klo 16 jälkeen, p. 050 461 3608

Diakoni Minna Maijanen: p. 040 705 3358, minna.maijanen@evl.fi.

Valtakunnallisesta keräyksestä:

www.yhteisvastuu.fi

Aiemmat keräystulokset

Vuonna 2022 seurakuntamme alueella kerättiin 25 542,03€.

Vuoden 2023 alustava keärystulos seurakuntamme on 19 943€.

Kiitos jokaiselle lahjoittajalle!

Kuvassa nuori mies ompelemassa ompelukoneella sinivihreää kangasta.