Espoolaiset sotaveteraanit

Espoolaiset sotaveteraanit, sotainvalidit, vuosien 1939–1945 sodissa kaatuneiden lesket ja eräissä Suomen sotiin liittyvissä tehtävissä palvelleet ovat oikeutettuja

• maksuttomaan arkkuhautapaikkaan tai uurnalehtopaikkaan 25 vuoden hallinta-ajalta
  • maksuttomaan haudan avaukseen ja peittämiseen sekä
  • peruskunnostukseen.

Tuhkaus ja seurakunnan asentamat aluspalkit sekä muistomerkit/nimikilvet veloitetaan kuitenkin aina.

Maksuvapautus koskee myös edellä mainitun henkilön aviopuolisoa (siten, että molemmat puolisot haudataan samaan hautaan), paitsi vuosien 1939–1945 sodissa kaatuneen lesken uutta puolisoa.

Hautaus voi tapahtua vanhaan sukuhautaan tai haluttaessa voidaan lunastaa uusi hauta. Uusia arkkuhautapaikkoja on lunastettavissa Kellonummen ja Kappelin hautausmailta. Uusia  uurnahautapaikkoja on Kellonummen ja Kappelin hautausmailla sekä Gräsan ja Tapiolan uurnalehdoissa.

Espoolaiselle sotaveteraanille voidaan varata edellä mainittujen vaihtoehtojen lisäksi uusi arkku- tai  uurnahautapaikka Kappelin hautausmaan veteraaniosastosta.

Hintatietoja voi tiedustella Espoon seurakuntayhtymän hautatoimistosta. Yhteystiedot alla.

Hautaamiseen ja hautoihin liittyvät asiat
Espoon seurakuntayhtymä
Hautatoimisto Hautauspalvelut