Kuvassa nuori aikuinen makaa luonnon keskellä käsi pään alla ja hymyilee hieman.

Rippikoulu aikuisille

Haluatko liittyä evankelis-luterilaisen kirkon jäseneksi? Lämpimästi tervetuloa!
Suomen evankelis-luterilaisen kirkon jäseneksi liittyminen edellyttää aikuiselta rippikoulun käymistä ja kastetta. Jos sinut on kastettu jo aiemmin tai olet jo käynyt rippikoulun, niitä ei tarvitse käydä enää uudelleen. Liittyessäsi kirkkoon sinusta tulee sen seurakunnan jäsen, jonka alueella asut. Kirkkoon voit joko liittyä sähköisellä lomakkeella, jonka löydät linkistä liity kirkkoon Linkki avautuu uudessa välilehdessätai asioimalla Espoon seurakuntien virastossa (Kirkkokatu 1, Espoo).

Jäikö rippikoulu väliin teini-iässä?
Mitä kristillinen usko on nykyihmisen elämässä? Ovatko Raamatun kertomukset edelleen ajankohtaisia? Miksi Jumala sallii pahan? Mitkä arvot ohjaavat valintojani? Rippikoulun voi käydä myös aikuisena toisten aikuisten kanssa. Aikuisrippikoulussa pohditaan aikuisen maailmasta käsin esimerkiksi edellä esitettyjä kysymyksiä ja monia muita asioita.

Aikuisrippikouluryhmät 2024

Espoossa aikuisrippikoulut toteutetaan ensisijaisesti ryhmissä. Rippikoulun voi suorittaa myös yksityisrippikouluna.

Ryhmään voi ilmoittautua kätevimmin:

• lähettämällä viestin aikuisrippikoulu.espoo(at)evl.fi -osoitteeseen tai
  • ottamalla yhteyttä aikuisrippikouluvastaavaan, ks. yhteystiedot alempaa
  • Esbo svenska församling: esbosvenskaforsamling@evl.fi

Suomenkielisiä aikuisrippikouluryhmiä käynnistyy Espoossa ympäri vuoden. Voit suorittaa rippikoulusi missä tahansa seuraavista ryhmistä riippumatta siitä, minkä seurakunnan alueella asut tai minkä seurakunnan jäsen jo olet.

Ryhmät kokoontuvat joko kasvotusten tai digitaalisesti, riippuen tilanteesta ryhmän alkamisajankohtana. Jos valmiiseen ryhmään osallistuminen ei ole mahdollista,  järjestämme oikein mielellämme yksityisrippikoulun. Silloin voi olla yhteydessä joko pappiin tai seurakuntaan.

Ryhmien aloitusajat:

Kevät 2024

16.1. klo 18 Espoonlahden kirkko

14.3. klo 18 Karakappeli, Leppävaara

Syksy 2024

12.9. klo 18 Tapiolan kirkko

8.10. klo 18 Kirkonkymppi, Kirkkokatu 10, Espoon keskus

Aikuisrippikoulu sisältää ryhmän tapaamisia (opetusta ja keskustelua), itsenäistä työskentelyä (lukemista ja tehtäviä) ja osallistumista seurakunnan tilaisuuksiin. Osa työskentelystä voi tapahtua ryhmän omassa verkkoympäristössä. Rippikoulu päättyy kasteeseen tai konfirmaatioon. Kaikesta tästä kertyy yhteensä noin 20 tuntia. Tapaamisten aikataulu määritellään ensimmäisessä tapaamisessa. Rippikoulun sisältöä räätälöidään soveltuvin osin ryhmän osallistujien tilanteen mukaisesti.

Voit tiedustella ryhmien alustavista aikataulusuunitelmista lähettämällä viestin osoitteeseen aikuisrippikoulu.espoo(at)evl.fi. Sinuun otetaan yhteyttä viestin perusteella.

Vastaavina aikuisrippikouluasioissa toimivat:

(sähköpostiosoitteet muotoa etunimi.sukunimi@evl.fi)

• Espoon tuomiokirkkoseurakunta: Raigo Liiman 050 4380116
  • Espoonlahden seurakunta: Niko Huttunen 040 707 1992
  • Leppävaaran seurakunta: Jukka Raunu 040 524 3057
  • Olarin seurakunta: Tapio Suontakanen 050 409 4047
  • Tapiolan seurakunta: Erika Kallio 040 547 1864
  • Esbo svenska församling: esbosvenskaforsamling@evl.fi

Baptism and confirmation classes for adults in English

Open for all who are interested in the basics of Christianity. After the classes it is possible to become a baptised member of the Lutheran Church of Finland.
You are most welcome! See more information -->

Aikuisrippikoulu venäjäksi

Eveliina Roznovski

Espoonlahden seurakunnan kansainvälisen työn sihteeri, 041 518 1244

Если хочешь пройти обучение в конфирмационной школе (rippikoulu) на русском языке, смотри дополнительную информацию. Lisätietoa  -->Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kuvassa on ryhmä hymyileviä ihmisiä. Osalla on papinpaita päällään, osalla sateenkaarikaulanauha.
Aikuisrippikouluvastaavat Espoossa. Kuva: Mirja Aukee.

Vironkielinen aikuisrippikoulu

Dagmar Õunap koordinaattori, kanttori Helsingin seurakuntayhtymä / vironkielinen seurakuntatyö +358 503 259 596

TERE TULEMAST!

lisainfo: ekkt.helsinki(at)evl.fi

Eestikeelne kogudusetöö Helsingis - Julkaisut | FacebookLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kappalainen
Leppävaaran seurakunta
Veräjäkallionkatu 2
02650 Espoo

Vastuualueet: aikuisrippikoulutyö, kansainvälinen työ, varttunut väki, aluevastuu Perkkaa/Etelä-Leppävaara

Tapiolan seurakunta
Kirkkopolku 6
02110 Espoo

Kasvatustiimin lähiesihenkilö

Olarin seurakunta
Rälssitilankuja 1
02200 Espoo
Kauklahden kappeli Tuomiokirkkoseurakunta
Monikulttuurisuustyö
Kirkkokatu 10
02770 Espoo

Vastuualue: Kauklahden ja Nupurin kappelit; monikulttuurisuus.

vs. julistustyön kappalainen, aikuiset
Espoonlahden seurakunta