Olars kyrka

Esbo svenskan tilat hautausmaan puoleisessa rakennuksessa, yläkerrassa

Esbo svenska

Rälssitilankuja 1, 02200 Espoo

040 594 8321 Vahtimestari

Ruotsinkielinen messu sunnuntaisin klo 10.30, yleensä 2 kertaa kuukaudessa. Tilat ovat avoinna toiminnan mukaan.

Kastepuu

Olars kyrkan tiloissa on kotimaisesta koivuvanerista valmistettu Lovi-kastepuu. Kastetun nimi ja kastepäivä kirjoitetaan sydämen muotoiselle lehdelle, joka ripustetaan kastepuuhun. Puun täyttyessä lehti palautuu kastetun perheelle, joka voi säilyttää sen muistona kasteen pyhästä hetkestä. Myös sydänlehdet on valmistettu vanerista.

Kuva: Jukka Granström

Olarin kirkon uurnalehdon puoleinen rakennus, Olars Kyrka, on Esbo svenska församlingin kirkko. Rakennuksessa on kirkkosali, seurakuntasali, diakoniavastaanotto ja päiväkerhohuone.

Pohjakerroksessa sijaitsee Olarin seurakunnan diakoniatoimisto ja Gräsan uurnalehdon toimisto.

Tiedustelut ja varaukset:

09 8050 2601 Espoon seurakuntien palvelukeskus, ma-ti klo 9-15, ke-to klo 9-12, perjantaisin suljettu.