Kirkon hautausmaa

Kirkon hautausmaa. Kuva Tero Liljeblom.

Kirkonmäentie 1, 02770 Espoo

09 8050 2356 (hautaustoimen työnjohtaja, tavoitettavissa arkisin klo 13–14)

Kirkon hautausmaa on syntynyt ja laajentunut vähitellen Espoon keskiaikaisen kivikirkon ympärille. Hautausmaata on jo laajennettu viidesti ja hautausmaan kokonaispinta-ala on noin 11 hehtaaria.

Kirkon välittömässä läheisyydessä sijaitsee historiallinen hautausmaa-alue sekä toimituskappeli.

Kirkon viereltä löytyy myös Karjalaan jääneiden muistomerkki.

Sankarihaudoille on varattu oma osastonsa  myös veteraaneille on oma lehto, josta ei ole enää mahdollista varata uutta hautapaikkaa.

Hautausmaalla on myös muistolehto, joka on ainut paikka, jonne Kirkon hautausmaalla saa edelleen varattua uusia hautapaikkoja, mutta jonne haudattaessa vainajan nimi ei tule näkyviin.

Omaiset voivat halutessaan sopia haudan hoidosta seurakunnan kanssa. Sopimus tehdään seurakuntayhtymän hautatoimiston kanssa.

Kirkon hautausmaan karttaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tutustu hautausmaan tarinoihin kännykällä

Hautausmaapolku-sovelluksen avulla voi tutustua Kirkon hautausmaahan sekä tarinoihin edesmenneistä ihmisistä mm. kulttuurivaikuttajina, urheilijoina, poliitikkoina sekä kirkon johtohahmoina.

HautausmaapolkuLinkki avautuu uudessa välilehdessä -verkkosivusto.
Älypuhelinsovelluksen voit ladata täältä.

Pysäköinti Pysäköinti