Hvittorpin kappeli

09 8050 2933 toimisto, arkisin klo 9–15

Kappeli on auki toiminnan mukaan

Hvittorpin kappeliin mahtuu noin 116 henkilöä, ja sitä voi käyttää kirkollisten toimitusten lisäksi luentosalina sekä kuorojen ja musiikkiyhtyeiden konsertti- ja harjoitustilana. Kurssikeskusrakennuksessa on majoitustiloja 3966 henkilölle, neljä modernia ja hyvin varusteltua kokoustilaa 6–60 hengelle  sekä keittiö- ja ruokailutilat.

Tilavaraukset

Tilavaraukset: arkisin klo 915, p. 09 8050 2890 tai kurssikeskukset.espoo(at)evl.fi.

Hvittorpin kaunis ja valoisa kappeli sijaitsee samaan kiinteistöön kuuluvan1902 rakennetun, jugendtyylisen Villa Hvittorpin vieressä, lähellä Kirkkonummen Masalaa. Kappeli on osa Hvittorpin kurssikeskusta. Vitträsk-järven rantaan on parin minuutin kävelymatka.

Kurssikeskuksen kappeli otettiin käyttöön marraskuussa 2005. Kappelin suunnitteluun on vaikuttanut samaan kiinteistöön kuuluva vanha päärakennus, niin sanottu Linna / Villa Hvittorp, jolla on jo yli 100 vuotias. Gesellius-Lindgren-Saarisen suunnitteleman rakennuksen henkeäsalpaavan kauniit ja tunnelmalliset tilat ovat kolmessa kerroksessa, joita yhdistää koko talon korkuinen torni.

Uusi kurssikeskusrakennus  muodostaa oman kokonaisuutensa erillään vanhasta päärakennuksesta.

Ajo-ohje

Helsingin suunnalta tultaessa ajetaan Länsiväylää Kirkkonummen suuntaan ja käännytään Sundsbergin liittymästä Masalan keskustaa kohti. Turunväylältä, Vantaan ja Espoon suunnalta tultaessa ajetaan Kehä III:sta länteen ja käännytään Masalan risteyksestä. Ennen Masalan keskustaa käännytään vasemmalle Veklahteen ja oikealle Hvittorpintielle noin 1 km jälkeen. Ajetaan suoraan kunnes saavutaan Hvittorpin pysäköintialueelle, josta kävelytiet kurssikeskukseen ja Villa Hvittorpiin.

Kappelin vieressä on kaksi inva-pysäköintiruutua, muut pysäköintipaikat ovat mäen alla sisääntulotien varrella.

Lisätietoja kurssikeskuksien sivuilta:

HilaLinkki avautuu uudessa välilehdessä
HvittorpLinkki avautuu uudessa välilehdessä
VelskolaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Esteetön kulku Esteetön kulku
Esteetön wc Esteetön wc
Induktiosilmukka Induktiosilmukka
wc wc

la 30.3. klo 20.00

Hvittorpintie 243, 02430 Masala

Mässa inför påsknatten tillsammans med påskkonfirmander

Vi firar mässa tillsammans med påskens konfirmandgrupp. Kira Ertman, Jooseppi Lohi och Lasse Leppänen medverkar.
ke 28.8. klo 18.00