Kellonummen hautausmaa

Hautakiviä Kellonummen hautausmaalla. Kuvaaja Jukka Granström.

Kellonummentie 15, 02740 Espoo

09 8050 2560 hautaustoimen työnjohtaja tavoitettavissa arkisin klo 13–14

Kellonummen hautausmaalla on arkku- ja uurnamuistolehto, lapsimuistolehto, muistelupaikka sekä tunnustukseton hautausmaa-alue. Hautausmaalta luovutetaan uusia arkku- ja uurnahautoja. Uusia arkkuhautapaikkoja luovutetaan vain espoolaisille vainajille. Hautausmaan alue on tällä hetkellä noin 20 hehtaarin suuruinen.

Metsähautausmaan haudat sijaitsevat luonnontilassa olevan metsikön keskellä. Avointa niittyä elävöittää virtaava puro ja lampi: niittyhautausmaan   tunnelma on avaran valoisa. Hautausmaan pääportilta avautuu näköala suoraan eteenpäin – elämä ei lopukaan kuolemaan vaan jatkuu.

Pääsisäänkäynniltä avautuva näköala-akseli toimii anonyyminä muistolehtona, jonka yhteydessä on matala muuri muistelupaikkana. Muistelupaikalle voidaan tuoda kynttilä- tai kukkatervehdykset myös muualle haudattujen muistoksi.

Omaiset voivat halutessaan sopia haudan hoidosta seurakunnan kanssa. Sopimus tehdään seurakuntayhtymän hautatoimiston kanssa.

Kellonummen hautausmaa on saanut kansainvälisen Green Flag Award- palkinnon kahdesti: 2022-2023 ja 2023-2024. Tunnuksella palkitaan laadukkaasti hoidettuja viherympäristöjä ja puistoalueita.

Kellonummen hautausmaan karttaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Esteetön wc Esteetön wc
Pysäköinti Pysäköinti