Apua ja tukea

Diakoninen kirkko auttaa ja tukee haavoittuvassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä, toimii oikeudenmukaisuuden, yhdenvertaisuuden ja rauhan puolesta, rakentaa hyvää elämää edistäviä yhteisöjä sekä varjelee luomakuntaa.

Diakonian ajanvaraus Tapiolassa

Voit varata ajan diakoniatyöntekijälle, kun tarvitset keskusteluapua hankalassa elämäntilanteessa tai neuvoa taloudellisissa huolissa. Mikään asia ei ole liian pieni, kun se on sinulle tärkeä.

Ajanvaraus sähköpostilla diakonia.tapiola@evl.fi

Ajanvaraus ja neuvonta puhelimitse ti ja to klo 9–11 p. 09 8050 4400.

Voit olla yhteydessä myös suoraa diakoniatyöntekijään, yhteystiedot löytyvät alta oikealta.

Diakonian sähköinen ajanvaraus

Voit varata puhelinajan diakoniatyöntekijälle helposti myös verkossa.

Diakonian sähköinen ajanvaraus - varaa aika! Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Ryhmät, kerhot ja muut tukipalvelut

Espoon seurakuntien kaikki tukipalvelut, kuten perheneuvonnan, sairaalasielunhoidon ja opiskelijoiden tukipalvelut löydät Apua ja tukea -valikon alta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Keskusteluapua

Papin puhelin joka päivä klo 9–19 p. 09 8050 2602.​​​​

Diakoniatyöntekijä ajanvaraus ti ja to klo 9–11 numerosta p. 09 8050 4400. Voit myös varata ajan diakonia.tapiola@evl.fi tai diakonian sähköinen ajanvaraus.Linkki avautuu uudessa välilehdessä Apua ja tukea saa mm. arjen- ja talouden haasteisiin.

Tapiolan kirkon keittolounas

Kirkolla lounastetaan Linkki avautuu uudessa välilehdessäyhdessä torstaisin klo 11.30 Kahvila Valossa. Mobilepay, kortti-, tai käteismaksu tasarahalla lippaaseen (Yhteisvastuukeräys, Kirkon ulkomaan apu tai Tapiolan seurakunnan Lähetystyölle). Keittolounaan hinta 5 € aikuiset, lapset 2 €, alle 3-v. ilmainen. L,G. Leipä, leikkeleet, kahvi, tee, mehu, pulla ja keksi sisältyy hintaan.

Muut Espoon seurakuntien diakonialounaat löytyvät tästä linkistä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Yhteisvastuukeräys

YhteisvastuuLinkki avautuu uudessa välilehdessä auttaa nuoria Suomessa ja maailmalla. Avun vievät perille HelsinkiMissio, Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakunnat ja Kirkon Ulkomaanapu.

Kirkkopalvelujen keräyslupa Manner-Suomessa RA/2020/639, voimassa toistaiseksi.
Ahvenanmaalla: Keräyslupa ÅLR/2023/7525, voimassa 1.1. – 31.12.2024.

Diakonissa
02110 Espoo

Diakonian työalavastuu,  mielenterveystyö, kansainvälinen- ja monikulttuurinen diakonia

02110 Espoo

Diakoninen perhetyö, päihdetyö, RISE-työ (rikosseuraamustyö) ja monikulttuurisuustyö (nuoret aikuiset ja opiskelijat). Sateenkaariyhteyshenkilö.

Vanhukset, Arkiystävä-toiminta.

Diakonian viranhaltija vs.