Seurakunnan päätöksenteko

Seurakuntaneuvosto

Seurakuntaneuvostot päättävät seurakuntien toimintamäärärahojen käytöstä, oman seurakunnan toiminnan painopisteistä ja valitsee seurakunnan työntekijät. Seurakunnan luottamushenkilöt ovat listattuna alle.

Kirkkovaltuusto

Ylintä päätösvaltaa Espoon seurakuntayhtymässä käyttää vaaleilla valittu yhteinen kirkkovaltuustoLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Kirkkovaltuusto päättää seurakuntayhtymän talousarviosta, kirkollisveron suuruudesta ja rakennushankkeista. Valtuusto valitsee jäsenet seurakuntien yhteiseen kirkkoneuvostoon, joka toimii seurakuntien hallituksena.

Yhteisen kirkkovaltuuston toimikausi on neljä vuotta. Vuoden 2022 seurakuntavaaleissa valittujen luottamushenkilöiden kausi on 2023-2026.

Yhteinen kirkkoneuvosto

Yhteinen kirkkoneuvostoLinkki avautuu uudessa välilehdessä on Espoon seurakuntayhtymän ylin toimeenpano- ja hallintoelin. Kirkkoneuvosto johtaa seurakunnan hallintoa, valmistelee asiat yhteisen kirkkovaltuuston päätettäväksi sekä huolehtii yhteisen kirkkovaltuuston päätösten täytäntöönpanosta ja valvoo niiden laillisuutta.

Yhteisen kirkkoneuvoston toimikausi on kaksi vuotta.

Johtokunnat

Kirkkovaltuusto voi asettaa johtokuntiaLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja määritellä niiden tehtävät johtosäännöissä. Johtokunnan toimikausi voi olla enintään neljä vuotta eli yhteisen kirkkovaltuuston toimikauden mittainen. Johtokunnat toimivat yhteisen kirkkoneuvoston apuna ja alaisuudessa.

Yhteystietojen haku

Voit hakea henkilön nimellä tai selata yhteystietolistaa. Voit myös selata yhteystietolistaa alla olevien aakkoslinkkien avulla. Klikkaamalla kirjainta pääset yhteystietolistassa kirjainta vastaavien sukunimien kohdalle.

A B F H J K M O R S T V

Suvi Aherto

Erkki Berg

Aura Friman