Diakoniatiimiläisiä kirkon penkissä.
Vasemmalta: Eija, Taina, Ahmad, Klarika, Maiju, Liisa, Mari, Teija, Minna. Kuvasta puuttuu Olli-Pekka.

Diakonian ajanvaraus

Diakonian sähköinen ajanvaraus - varaa aika tästä linkistä!

Puhelimitse: Arkisin klo 9-15 p. 050 583 6885. Jos emme pysty heti vastaamaan, jätä viesti ja soitamme takaisin.

Sähköpostilla: diakonia.espoonlahti@evl.fi

Voit olla myös yhteydessä suoraan työntekijöihin puhelimitse ja sähköpostilla sekä diakoniatyön sosiaalisen median tileillä.

Työntekijöiden yhteystiedot tästä linkistä

Ota rohkeasti yhteyttä, älä jää yksin.

Leipämessut ja maksuttomat kirpputorit

Koe pyhä hetki arjen keskellä.

Diakonian leipämessu kerran kuussa (päivämäärät alla) perjantaisin klo 10. Paikkana Espoonlahden kirkko.

Messun jälkeen keittolounas sekä klo 12 maksuton kirpputori vähävaraisille alueemme asukkaille.

Lahjoita puhtaita, hyväkuntoisia, vaatteita ja jalkineita jaettavaksi. Lahjoituksia otetaan vastaan kirpputoriviikolla kirkolla ma-to klo 8.45-18.

Tule mukaan suunnittelemaan ja toteuttamaan messuja! Ota yhteyttä messusta vastaavaan diakoniatyöntekijään.

23.2. Liisa Pohjonen, p. 040 547 1848.

26.4. Minna Maijanen, p. 040 705 3358.

31.5. kevätjuhlamessu, Marja-Liisa "Maiju" Kiiski, p. 050 375 2585.

Mainos. Iltasafka torstaisin klo 17-18 Espoonlahden kirkolla. Yli 15-vuotiaat 3€, 7-14-vuotiaat 1€.

Instagram: diakoniaespoonlahti

Syödään yhdessä

Maksuton aamupala

9.1. alkaen

Tiistaisin klo 9-10 Espoonlahden kirkolla.

Valmistetaan pääosin hävikkiruoasta. Tarjolla sen aikaa kun ruokaa riittää.

Vapaaehtoinen maksu Yhteisavstuun hyväksi Mobilepaylla numeroon 53086 tai käteisellä kirkon aulassa olevan vaivaisukon laatikkoon.

Diakonialounas

8.1.-10.6.2024

(ei 1.4.)

Ma klo 12–13 Espoonlahden kirkko, lipunmyynti klo 11.30-12.30.

Yli 15-vuotiaat 3€, 7-14-vuotiaat 1€, alle 7-vuotiaat maksutta. Kortti- tai käteismaksu tasarahalla.

Lahjoita lounas lähimmäiselle:

Voit halutessasi maksaa ylimääräisen lounaslipun lipunmyyjille oman lounaan yhteydessä.

Diakoniatyöntekjät jakavat ostetut lounaat tarvitsijoille taloudellisen avustamisen perjaatteiden mukaisesti.

Iltasafka

Helppo ruokahetki koko perheelle!

11.1.-13.6.2024

(ei 9.5.)

To klo 17–18 Espoonlahden kirkko, lipunmyynti klo 16.45-17.30.

Hinta yli 15-vuotiailta 3€, 7-14-vuotiailta 1€, alle 7-vuotiaat syövät maksutta. Kortti- tai käteismaksu tasarahalla.

Elintarvikejakelu

Ma, ke ja pe. Vuoronumeroiden jako klo 8.45-9.00, ruokakorien jako noin klo 9.10.

Joka arkipäivä noin klo 10 alkaen voit hakea leipää, vihanneksia ja hedelmiä kirkon aulasta, jos niitä on jäljellä.

Elintarvikejakelun käytännöt:

• Jaamme kauppojen hävikkiruokaa ja toisinaan myös emännän tekemää ruokaa.
  • Ruokakorin sisältö riippuu saamastamme ruoasta ja sen määrästä.
  • Emme valitettavasti pysty huomioimaan muita erityisruokavalioita kuin sianlihattoman ruokavalion. Muissa tilanteissa ota yhteyttä diakoniatyöntekijään.
  • Ruoka jaetaan valmiiksi kerätyissä ostoskoreissa. Tarvitse oman kassin, johon pakkaat korista ruoat.
  • Leivän voit valita itse, mutta vain muutama leipä asiakasta kohden.
  • Oman vuoron odottaminen tapahtuu ulkona kirkon pääoven (ei parkkipaikan) puolella.
  • Kutsumme numero järjestyksessä hakemaan ruokakorin sisältä.
  • Jos et ole omalla vuorollasi paikalla, menetät korisi.
  • Jos sinulla on iso perhe, kerro siitä työntekijälle.
  • Jakelun päätyttyä noin klo 10 jälkeen voit hakea lisää leipää, vihanneksia ja hedelmiä, jos niitä on jäänyt yli.

​​​​​

Vapaaehtoistyö

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Diakoniatyössä on tarjolla monenlaisia vapaaehtoistehtäviä. Voit toimia vapaaehtoisena esimerkiksi kerhoissa, diakonialounailla, leipämessuissa sekä Arki- ja PuhelinYstävänä. Lisää tietoa tehtävistä löydät tästä linkistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

johtava diakonian viranhaltija
Espoonlahden seurakunta