Pitäjäntupa

Punamullattu vanha pitkä hirsitalo, jossa on valkoiset koristeelliset ovat, punainen tiilikatto ja valkokehyksiset ruutuikkunat.

Auki toiminnan mukaan.

Pitäjäntupa on Espoon tuomiokirkon pihapiirissä. Talo on seurakuntalaisten käytettävissä muistotilaisuuksia ja kastejuhlia varten. Rakennuksessa on tilava tupa, eteinen ja keittiö varusteineen.

Tapahtumatiedot: https://www.espoonseurakunnat.fi/tapahtumat

Tila- ja toimitusvaraukset

Toimitusvaraukset kasteita, vihkimisiä ja hautaan siunaamisia varten Espoon seurakuntien palvelukeskuksesta, p. (09) 8050 2601 tai varauspalvelut.espoo(at)evl.fi.

Puhelinpalveluiden aukioloajat

•     maanantaina ja tiistaina klo 9-15
  •     keskiviikkona ja torstaina klo 9-12
  •     perjantaisin suljettu

Voimme valitettavasti varata Espoon tuomiokirkkoseurakunnan tiloja perhejuhlienne viettoa varten vain hyvin rajatusti. Varaamme monia tuomiokirkkoseurakunnan tiloja yksityisille ihmisille ensisijaisesti kastetilaisuuksia ja hautajaisten muistotilaisuuksia varten. Näin siksi, että kastetilaisuudet varataan vasta noin kuukausi ennen varsinaista juhlapäivää ja hautajaiset tulevat aina äkkiarvaamatta. Jos seurakunnan tilat on jo etukäteen varattu muita juhlia varten, ei kaste- ja muistotilaisuuksille jää tiloja.

Historia

Vuonna 1887 Otto Born lahjoitti tyhjäksi jääneen koulutalon pitäjäntuvaksi. Rakennus siirrettiin paikoilleen 1889-90. Se toimi vuoteen 1912 asti myös kouluna.

Seurakunnan omistukseen Pitäjäntupa tuli vuonna 1933. Sen jälkeen rakennusta korjattiin ja kokoussali laajennettiin seurakuntasaliksi.

Vahtimestari on tavoitettavissa kirkon sakastista ja puhelimitse seuraavasti:

• ajalla 1.9–31.5 ti-pe klo 10-17, la-su 10-18
  • ajalla 1.6-31.8 ma-su 10-18

Pysäköintipaikka liikuntaesteisillä Espoon tuomiokirkon pysäköintipaikoilla.

Pitäjäntuvassa on käytettävissä 2 kpl pienten lasten syöttötuoleja.

Tila on varustettu ilmalämpöpumpulla.

Pääkuva: Anu Kuru

Pitäjäntuvan sali. Kuva: Henrik Särkkä.

Pitäjäntuvan keittiö. Kuva: Henrik Särkkä.

Tiedustelut ja varaukset:

09 8050 2601 Espoon seurakuntien palvelukeskus, av. ma-ti klo 9-15, ke-to klo 9-12, perjantaisin suljettu.

Esteetön kulku Esteetön kulku
Esteetön wc Esteetön wc
Pysäköinti Pysäköinti
Pysäköintipaikka liikuntaesteisille Pysäköintipaikka liikuntaesteisille
wc wc
Kahviastiasto
Ruokailuastiasto
Tarjoilukeittiö
Pöytiä ja tuoleja
Piano/flyygeli
Kastemalja

ma 25.3. klo 18.30

Aarteenetsijöiden miestenilta

Aarteenetsijät on keskustelupiiri miehille, jotka ovat kiinnostuneita löytämään voimaa elämäänsä ja sisäistä rauhaa Jumalalta.
ma 8.4. klo 18.30

ma 22.4. klo 18.30