Laaksolahden kappeli

Tällä sivulla kerromme Laaksolahden kappelin toiminnasta. Tarkemmin ks. linkki tapahtumakalenteri-ja facebook-sivustomme alla.

Laaksolahden kappeli sijaitsee Laaksolahtitalossa, joka on tuttu paikka lähiön asukkaille, myös  eri järjestöjen mm. Marttojen ja päiväkodin, esikoulun ja Jupperin koulun toiminnasta.

Alttaritekstiilit Laaksolahden kappeliin on suunnitellut Anna Matilainen. Sarjan nimi on "Turvassa". Hän kuvailee työtään näin:

”Kappeliin suunnittelemissani tekstiileissä halusin kuvata yhteyttä, perhettä, kotia ja suojelua. Teema sopii Pirkko Nukarin teokseen, joka vie katseen ylös taivaalliseen yhteyteen.

Alttarivaatteessa on käytetty kaikkia liturgisia värejä lomittain. Liturgiset värit symboloivat elämän eri osia, iloa, surua, rakkautta, kuolemaa ja toivoa. Toisiinsa sekoittuvat värit kuvaavat näiden eri elämänosien kulkemista elämässä limittäin ja lomittain. Saarnatuolin tekstiili on vihreä, koska sanassa on toivo ja elämä. Kastemaljan tekstiili on valkoinen ja kuvaa iloa ja puhtautta. Uuden syntymää.”

Tule kappelille harrastamaan,  kerhoilemaan  sekä vaikkapa kuuntelemaan suosittuja Laulu & laulun tarina Linkki avautuu uudessa välilehdessä-konsertteja!

Tästä linkistä facebook-sivuille: https://www.facebook.com/324271540951366

Siunattua kevään aikaa!

Hannu Mäenpää

Auroran, Laaksolahden ja Viherlaakson kappalainen

p. 040 5130861                                                                                                                                                                                    hannu.maenpaa@evl.fi

Tervetuloa!

Laaksolahden kappeli, Ylänkötie 16, 02730 Espoo, p. v040 576 2151

Laaksolahden kappelin alttaritekstiilit

Kappalainen
Auroran kappeli Laaksolahden kappeli Viherlaakson kappeli Tuomiokirkkoseurakunta
Heiniemenpolku 1
02940 Espoo

Vastuualue: Auroran, Laaksolahden ja Viherlaakson kappelit, esimies

Suntio
Laaksolahden kappeli Tuomiokirkkoseurakunta Viherlaakson kappeli
Laaksolahden kappeli, 040 576 21 51; Viherlaakson kappeli, 050 435 41 56
Ylänkötie 16
02730 Espoo

Vastuualueet: Viherlaakson ja Laaksolahden kappelit

Espoon tuomiokirkkoseurakunta, Laaksolahden kappeli Laaksolahtitalossa
Laaksolahden kappeli sijaitsee Laaksolahtitalossa.

Lähellä sijaitsevia tiloja ja kohteita

Auroran kappeli

Viherlaakson kappeli