Hautausmaat

Yleisöllä on vapaa pääsy Espoon seurakuntayhtymän hautausmaille toukokuun alusta elokuun loppuun klo 722.30, muina vuoden aikoina päivänvalolla. Erityisinä juhla-aikoina, kuten pyhäinpäivänä, jouluna, ja uudenvuodenpäivänä ja näiden aattoina sekä kiirastorstaista pääsiäispäivään hautausmaat ovat avoinna yleisölle läpi vuorokauden.

Espoon seurakuntayhtymällä on viisi hautausmaata

Kirkon hautausmaa Espoon tuomiokirkon ympärillä. Uusia hautoja ainoastaan muistolehdon anonyymialueella.

Kappelin hautausmaa Espoon siunauskappelin vieressä. Uusia arkku- ja uurnahautoja (saatavuudessa vaihtelua), sirottelualue sekä arkku- ja uurnaosastot espoolaisille sotaveteraaneille.

Kellonummen hautausmaa Kellonummen kappelin vieressä. Uusia arkku- ja uurnahautoja, lapsimuistolehto sekä anonyymi arkku- ja uurnamuistolehto. Kellonummella on myös tunnustukseton hautausmaaosasto, jossa on arkku- ja uurnahautoja, muistolehto sekä anonyymi sirottelualue. Uusia arkkuhautapaikkoja luovutetaan vain espoolaisille vainajille.

Gräsan uurnalehto Olarin kirkon vieressä. Uusia uurnahautoja, kolumbaario, muistolehto ja sirottelualue.

Tapiolan uurnalehto Tapiolan kirkon vieressä. Uusia uurnahautoja, kolumbaario ja muistolehto.

Siunauskappeleista löytyy lisätietoa sivulta Kirkot ja tilat, kappelit.

Hautaustoimen ajankohtaisista asioista löytyy lisätietoa sivulta Tiedotteet.