Elintarvikejakelu ja ruokailut

Elintarvikejakeluun, aamupalalle ja lounaille ovat kaikki tervetulleita. Tule syömään yhdessä ja tapaamaan muita ihmisiä.

Elintarvikejakelu

Ma, ke ja pe. Vuoronumeroiden jako klo 8.45-9.00, ruokakorien jako noin klo 9.10.

Joka arkipäivä noin klo 10 alkaen voit hakea leipää, vihanneksia ja hedelmiä kirkon aulasta, jos niitä on jäljellä.

Elintarvikejakelun käytännöt:

• Jaamme kauppojen hävikkiruokaa ja toisinaan myös emännän tekemää ruokaa.
  • Ruokakorin sisältö riippuu saamastamme ruoasta ja sen määrästä.
  • Emme valitettavasti pysty huomioimaan muita erityisruokavalioita kuin sianlihattoman ruokavalion. Muissa tilanteissa ota yhteyttä diakoniatyöntekijään.
  • Ruoka jaetaan valmiiksi kerätyissä ostoskoreissa. Tarvitse oman kassin, johon pakkaat korista ruoat.
  • Leivän voit valita itse, mutta vain muutama leipä asiakasta kohden.
  • Oman vuoron odottaminen tapahtuu ulkona kirkon pääoven (ei parkkipaikan) puolella.
  • Kutsumme numero järjestyksessä hakemaan ruokakorin sisältä.
  • Jos et ole omalla vuorollasi paikalla, menetät korisi.
  • Jos sinulla on iso perhe, kerro siitä työntekijälle.
  • Jakelun päätyttyä noin klo 10 jälkeen voit hakea lisää leipää, vihanneksia ja hedelmiä, jos niitä on jäänyt yli.
Kuvassa diakonailounaan ruokapöytä.

Diakonialounas

8.1.-10.6.2024

(ei 1.4.)

Yli 15-vuotiaat 3€, 7-14-vuotiaat 1€, alle 7-vuotiaat maksutta. Kortti- tai käteismaksu.

Ma klo 12–13 Espoonlahden kirkko, lipunmyynti klo 11.30-12.30.

Lahjoita lounas lähimmäiselle:

Voit halutessasi maksaa ylimääräisen lounaslipun lipunmyyjille oman lounaan yhteydessä.

Diakoniatyöntekjät jakavat ostetut lounaat tarvitsijoille taloudellisen avustamisen perjaatteiden mukaisesti.

Maksuton aamupala

9.1. alkaen

Ti klo 9-10 Espoonlahden kirkolla.

Valmistetaan pääosin hävikkiruoasta. Tarjolla sen aikaa kun ruokaa riittää.

Vapaaehtoinen maksu Yhteisavstuun hyväksi Mobilepaylla numeroon 53086 tai käteisellä kirkon aulassa olevan vaivaisukon laatikkoon.

Iltasafka

Helppo ruokahetki koko perheelle!

11.1.-13.6.2024

(ei 9.5.)

To klo 17–18 Espoonlahden kirkko, lipunmyynti klo 16.45-17.30.

Hinta yli 15-vuotiailta 3€, 7-14-vuotiailta 1€, alle 7-vuotiaat syövät maksutta. Kortti- tai käteismaksu tasarahalla.

Diakoni
Espoonlahden seurakunta