Vapaaehtoistyö Espoonlahden seurakunnassa

Ystävä yksinäiselle  -  Rukousrengas  -   Yhteisvastuukerääjä  -  Seurakuntakirjasto  -   Pyhäkoulunopettaja  -   Kerhonohjaaja  -  Leiriavustaja  -   Saapas-avustaja  -  Lastenhoitaja  -   Elintarvikejakelija ...

Espoonlahdessa toimii iso joukko vapaaehtoisia.
Olet tervetullut mukaan!

Ota yhteys aikuistyön sihteeriin tai alla mainittuihin toimintojen yhdyshenkilöihin. Voit myös laittaa sähköpostia osoitteeseen vapaaehtoistyo.espoonlahti@evl.fi

Avoimia vapaaehtoistehtäviä löytyy myös sivuilta vapaaehtoistyo.fi/kirkko-espoossa

***************************

Diakoniatyöhön

Arkiystävänä yksinäiselle kotona tai laitoksessa, avustajana kerhossa, retkillä tai leireillä
diakoni Minna Maijanen 040 705 3358,

Yhteisvastuukeräyksen vapaaehtoiseksi, ilmoittaudu
diakoni Minna Maijanen 040 705 3358,
minna.maijanen(at)evl.fi

Kansainvälisen diakonian parissa esim. kirpputorilla
kansainvälisen työn sihteeri Eveliina Rožnovski
041 518 1244, eveliina.roznovski(at)evl.fi

Elintarvikejakelussa esim. kuljettajana tai avustajana,
brunssitoiminta

diakoni Klarika Vastamäki 040 537 6854,
klarika.vastamaki(at)evl.fi

Ikäihmisten kerhoissa vastuuhenkilönä tai ohjaajana
diakoni Eija Siivonen 041 534 1706, eija.siivonen(at)evl.fi
Espoonlahden seurakunnan alueella kokoontuu viikottain viisi ikäihmisten kerhoa. Etsimme ohjaajia kerhoihin. Kerhot kestävät 1,5 tuntia ja kullakin kerralla on oma teema, josta keskustellaan.

Muut tehtävät esim. talkoot ja tapahtumat
diakoni Minna Maijanen 040 705 3358,

Aikuisten pariin

aikuistyön sihteeri Inkeri Oinonen 050 583 6883, inkeri.oinonen(at)evl.fi

Kirkkoväärti eli messuavustaja
palvelee seurakunnan jumalanpalveluselämässä: Espoonlahden kirkko su klo 11 messu ja klo 16 Yhteisömessu sekä Soukan kappeli su klo 17 messu.

Tehtäviä ovat mm. ovella tervehtiminen, virsikirjojen/käsiohjelmien jakaminen ja kirkkosalin siistiminen messun jälkeen, ehtoollisessa avustaminen ja viinin jakaminen, kolehdin keruu, sielunhoitajana/rukouspalvelijana toimiminen messun jälkeen, Raamatun tekstien ja esirukouksen lukeminen, vainajien muistokynttilöiden sytyttäminen, kastelintujen puuhun ripustaminen, messuvieraiden opastaminen ja huomioiminen, pyhäkoulun opettajana tai apuopettajana toimiminen, apuna keittiöllä.

Seurakuntakirjaston päivystäjä
Seurakuntakirjasto on auki Espoonlahden kirkolla sunnuntain klo 11 päämessun jälkeen syyskuusta toukokuuhun n. klo 12.30-13.30.

Pienryhmän ohjaaja
Tällä hetkellä ohjaajia on mm. Alfa-kurssilla, Krito-ryhmissä, raamattu- ja keskustelupiireissä, lukupiirissä, posliininmaalausryhmässä. Uudet ryhmät ovat mahdollisia, jos innokkaita ohjaajia löytyy.

Rukousrengas
Seurakunnassa toimii 10 rukousrengasta. Tällä hetkellä rukoilijoita on noin 60. Uusia jäseniä otetaan mukaan. Kukin rukoilee itsenäisesti oman aikataulunsa mukaan seurakuntalaisilta tulleiden rukouspyyntöjen, seurakunnan työalojen ja työntekijöiden sekä rippikoulujen puolesta.

Kahvilanhoitaja
Seurakuntakahvila Espoonlahden kirkolla keskiviikkoisin klo 13-15. Kahvilassa tarvitaan kahvinkeittäjää, pöytien siistijää ... Kahvilan tuotto lähetystyöhön ja Naisten Pankille.

Gospelryhmä Nardus
kanttori Heli Ojala, heli.k.ojala(at)evl.fi, 050 438 0174
Rytmikkäästi laulava ja soittava ryhmä (ilman ikärajaa). Tule mukaan kuoroon tai bändiin ylistämään, rukoilemaan ja iloitsemaan. Harjoitukset keskiviikkoisin klo 18 Espoonlahden kirkolla.

Nuorten pariin

kerhonohjaajana ja isostoiminnassa
nuorisotyönohjaaja Saija Hiltunen 040 549 6887, saija.hiltunen(at)evl.fi

Saapas-toiminnassa ja/tai kahvila-avustajana,
johtava nuorisotyönohjaaja Stella Björkholm 040 533 7808, stella.bjorkholm(at)evl.fi

Ks. lisätietoa: www.sodesode.fi

Lähetystyöhön

lähetyspiireissä ja -renkaassa, myyjäisissä, kirpputorilla tai talkooapuna
kansainvälisen työn sihteeri Eveliina Rožnovski
041 518 1244, eveliina.roznovski(at)evl.fi

Lasten parissa

pyhäkoulunopettajana
pastori Leena Santaharju 040 513 0864, leena.santaharju(at)evl.fi

Musiikin pariin

laulajaksi tai soittajaksi kuoro- tai musiikkiryhmiin
kanttori Elja Puukko 0400 505 562, elja.puukko(at)evl.fi

Perhetyössä

lastenhoitajina perhetapahtumissa ja leireillä
perhetoiminnanohjaaja Tanja Routama 050 441 9154, tanja.routama(at)evl.fi

Vanha mies istuu pyörätuolissa, nuori kävelee vierellä.
Vapaaehtoisia tarvitaan aina!

aikuistyön sihteeri, diakoni