Diakonia- eli kappelilounaat

Espoon seurakuntien kirkoilla ja kappeleilla tarjotaan diakonia- eli kappelilounaita. Ne on tarkoitettu kaikille, joilla on taloudellisia ongelmia tai jotka kaipaavat toisten ihmisten seuraa.

Diakonialounas on aina edullinen ja maukas ateria, jonka yhteydessä on usein pienimuotoinen hartaus. Lounaat jatkuvat taas syyskuun alussa.

Seurakunnissa toimii myös kahviloita.

Ukrainalaiset ovat tervetulleita seurakuntien diakonia- ja kappelilounaille. Diakoniatyöntekijöiltä voi saada diakonisin perustein ilmaislipukkeen lounaalle.

Ukrainians who have arrived in Finland are welcome to diaconia and chapel lunches organised by the local Lutheran parishes. It is possible to have free ticket for a lunch from parish, if needed.

During the summertime there are no lunches served in churches, they are  are starting again in September.

Diakonialounaita tarjotaan seurakunnissa joka viikko.