"Siluetti" - Mustarastas -yhtyeen 30-vuotisjuhlakonsertti

la 13.4. klo 19.00

Espoon tuomiokirkko

Susanna Eronen laulu ja tinapillit, Laura Airola viulu ja nyckelharpa, Kerttu Terri haitari, Tiro Rohkimainen basso, Aki Hauru mandoliini, kitara ja irlantilainen buzuki, Kari Haapala kitara ja laulu.

Mustarastas -yhtye soittaa upeaa folkmusiikkia, jonka vuosikymmenten aikana yhteen hioutunut sointi on ainutlaatuinen. Akustiset kielisoittimet, viulu, nyckelharpa, haitari, tinapillit ja moniääninen laulu soivat kirkkaana ja kuulaana. Mustarastaalla on vahvasti suomalaiskansallinen sointi, mutta siitä on helppo erottaa myös irlantilaisen kansanmusiikin sävyjä. Yhtye on julkaissut ensimmäisen levynsä 1994.

Mustarastaan teksteissä yhdistyy usein Suomen kansanluonteen tummat sävyt ja kristillinen traditio, mutta kerronta noudattaa kansanmusiikille ominaista tarinointia. Laulujen vahvat tekstit koskettavat varmasti. Sävellykset ja sanoitukset ovat etupäässä Kari Haapalan käsialaa, mutta myös muiden yhtyeen jäsenten kädenjälki on vahvasti edustettuna.

Vapaa pääsy, vapaaehtoinen ohjelmamaksu

• Aikuisille Aikuisille