Espoon piispa KaisaMari Hintikka
Espoon piispa Kaisamari Hintikka. Kuva: Eija Harju

Sateenkaaritoimintaa ohjaavat arvot ja ohjeistukset Espoon seurakunnissa

Espoon seurakuntien toiminta on avointa kaikille. Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvat ihmiset ovat tervetulleita osallistumaan ja toimimaan seurakunnissa.

Meillä on seurakuntalaisina ja työntekijöinä ihmisiä, joille sateenkaariasiat ovat omakohtaisia tai muuten tärkeitä. Jokaisessa seurakunnassa sekä yhtymän virastossa on sateenkaaritoiminnan vastuutyöntekijä. Heidän yhteystietonsa ovat sivun lopussa.

Espoon seurakunnat haluavat toiminnassaan edelleen vahvistaa ja edistää sateenkaariväen yhdenvertaisuutta. Ks. yhteisesti sovitut tavoitteet. Toiminta-asiakirja sateenkaari-ihmisten yhdenvertaisuuden edistämiseksi ja vahvistamiseksi Espoon seurakunnissa ja seurakuntayhtymän virastossa suomeksiLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja ruotsiksiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.