Tukea vammaisille

Mietityttääkö elämäntilanteesi, perhetilanteesi tai vammasi kanssa eläminen? Haluatko keskustella hengellisistä kysymyksistä?

Espoon seurakuntien yhteisen vammaistyön diakoniatyöntekijät ovat sinua varten. Toimimme kehitysvammaisten, näkövammaisten ja viittomakieltä käyttävien kuurojen kanssa.

Teemme yhteistyötä mm. Espoon ja pääkaupunkiseudun seurakuntien, Espoon kaupungin, HUS:n sekä vammaisjärjestöjen kanssa.

Etsimme ja kutsumme ihmisiä kohtaamaan Jumalan ja toinen toisensa. Ota rohkeasti yhteyttä.

Varaa keskusteluaika sähköisesti>>Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Saavutettavuus - osallisuus, esteettömyys, yhdenvertaisuus

Saavutettavuus, osallisuus, yhdenvertaisuus ja esteettömyys mahdollistavat erilaisten ihmisten täysivaltaisen seurakuntalaisuuden. Kaikilla on oikeus osallistua jumalanpalveluksiin, kirkollisiin toimituksiin, rippikouluun tai muuhun seurakunnan toimintaan.

Kirkon saavutettavuusohjelma sisältää yhdenvertaisuuden ja osallisuuden teologiset perusteet, näkökulmia saavutettavuuden esteiden poistamiseen sekä konkreettisia toimenpide-ehdotuksia.

Saavutettavuus nousee kirkon olemuksesta ja tehtävästä.

Kirkolle on avattu oma saavutettavuus-sivustoLinkki avautuu uudessa välilehdessä, josta löydät tietoa muun muassa esteettömästä mahdollisuudesta osallistua seurakuntien tapahtumiin.Yhdessä, erilaisina olemme Jumalan kuva. Aito ihmisyys toteutuu yhteydessä muihin. Vain kaikille avoin kirkko on uskottava Kristuksen kirkko.

Alla linkit saavutettavuus-ohjelman erilaisille versioille:

Kirkon saavutettavuusohjelma ruudunlukuohjelmille.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kirkon saavutettavuusohjelma selkokielellä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kirkon saavutettavuusohjelma pdf-muodossa.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

UUTTA! Luukkaan evankeliumi on julkaistu selkokielellä:Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kuvassa kymmeniä erilaisia suositus- ja varoitusmerkkejä, kuten opaskoira sallittu, pyörätuoliluiska, hissi
Kuvassa Luukkaan evankeliumin kansi, jossa on kuva Jeesuksesta.
Luukkaan evankeliumi on julkaistu selkokielellä.

erityisdiakonian viranhaltija
Yhteinen seurakuntatyö Diakonian asiantuntijapalvelut