Lapsille ja perheille Viherlaaksossa

Alle kouluikäiset

Päiväkerho on leikin lumoa, kavereita ja hiljaisuuttakin. Viherlaaksoa lähimmät päiväkerhot ovat Laaksolahden ja Auroran kappelilla. Katso lisää: Päiväkerho

Päiväkerhoihin ilmoittaudutaan etukäteen. Kysy lisää: Aila Pihlajavesi, p. 040 5251216, aila.pihlajavesi(ät)evl.fi

Vauvaperhekerho

Viherlaakson kappelissa vauvaperhekerho keskiviikkoisin klo 10-11.30. Vauvaperhekerhoon voit aina osallistua etukäteen ilmoittautumatta.  Tiedustelut: Miia Korttila, p. 0505836886, miia.korttila(ät)evl.fi.

Ajankohtaista tietoa Viherlaakson perhekerhosta Vilaus perhetoimintaan -ryhmässä FacebookissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Liity jäseneksi!

Safkaa ja seuraa – illat

Safkaa ja seuraa -illoissa pääset suoraan ruokapöytään. Illat ovat kohtaamispaikka alueen ihmisille.
Sieltä löytyy seuraa keskusteluun ja pelailuun, lapsille on omia puuhia ja aikuisille välillä jotain erityisohjelmaa.
Ilta päättyy yhteiseen iltarukoukseen.
Halutessasi voit vain nauttia valmiista ateriasta ja istua rauhassa itseksesi.

Huom! Viherlaakson kappelilla parittomilla viikoilla ma 25.9. alkaen klo 17-19

Aterian hinta on 3 € /aikuiset, 1,5 € /yli 3-vuotiaat, perhehinta 8 €.

Perhekirkot

Perhekirkot löytyvät täältä.

Kouluikäiset ja nuoret

Kouluikäisten toiminta kattaa koko polun aina ekaluokkalaisten kouluun siunaamisesta abimessuun - koko matkan lapsuudesta aikuistumisen kynnykselle. Lasten ja nuorten sivustolta, LujaKallio Linkki avautuu uudessa välilehdessä-sivuilta, löydät mm. kerho- ja kurssitarjontamme.

Seurakunta ja koulu ovat kasvatuskumppaneita

Seurakunta on läsnä koulun arjessa, juhlassa ja kriiseissä. Seurakunnan ja koulun yhteisenä tavoitteena on tukea oppilaan kasvua monikulttuurisessa yhteiskunnassa. Seurakunnan toiminta koulussa on osa koulun uskontokasvatusta, joka antaa valmiuksia uskontodialogiin, arvokeskusteluun ja suvaitsevaisuuteen.

Kasvatuskumppanuus toteutuu kolmella eri tasolla. Se on oppilaan kasvun ja kouluyhteisön henkisen hyvinvoinnin edistämistä ja opettajan työn tukemista. Osa yhteistyön muodoista sisältää hengellistä sisältöä, osa ei. Periaatteena on, että kaikki seurakunnan toiminta koulussa perustuu yhteiseen suunnitteluun ja yhteisiin päämääriin.

Kouluyhteistyön muotoja ovat esimerkiksi koulujen jumalanpalvelukset, oppituntivierailut, konsertit, leirikoulut, retki- ja leiriyhteistyö, kerhotoiminta, ihmissuhdekurssit, opettajien koulutuspäivät ja vanhempainillat. Seiskaluokkalaisten ryhmäytykset toteutetaan valtaosassa espoolaiskouluista seurakunnan, kaupungin ja koulun yhteistyönä.

Koulut voivat halutessaan saada seurakunnalta tukea kriisitilanteissa kuoleman, onnettomuuden tms. kohdatessa oppilasta, henkilökuntaa tai kouluyhteisöä.

Viherlaakso-päivä

Viherlaakso-päivää vietetään kerran vuodessa yleensä toukokuussa.

Pidetään pienistä huolta.

Lastenohjaaja
Laaksolahden kappeli Tuomiokirkkoseurakunta Viherlaakson kappeli
Ylänkötie 16