Päiväkerho Tapiolan seurakunnassa

2024-25

2-5-vuotiaat Tapiolan kirkolla maanantaisin ja torstaisin klo 9-11.30 sekä tiistaisin klo 13-15.30

Syyskausi 2024 12.8.-12.12.2024
Kevätkausi 2025 7.1.-15.5.2025

Ilmoittautuminen 1.3.-31.3.2024

Kerhon voi aloittaa täytettyään 2 vuotta tai max. kk ennen. Paikat vahvistetaan huhti-toukokuussa.

Lapsi on ilo!

Jokainen lapsi on tärkeä omana itsenään ja osana ryhmää. Kehumme, kiitämme ja kannustamme lasta sekä kiinnitämme huomiota lapsen vahvuuksiin. Tavoitteenamme on tukea lapsen kehitystä kokonaisvaltaisesti.

Kerhokerrat sisältävät mm. ulkoilua, hartauden, eväshetken, vapaata ja ohjattua leikkiä, kädentaitoja ja musisointia.

Hartaudessa kynttilän syttyessä hiljennytään hetkeksi yhdessä. Kirkkovuoden juhlat ja raamatunkertomukset tulevat tutuiksi. Päiväkerhossa kristillinen kasvatus näkyy ja kuuluu monin lapsen iän huomioivin tavoin lauluissa, kerhorukouksessa, raamatunkertomuksissa, toisten arvostamisessa ja hyväksyvässä ilmapiirissä. Päiväkerho tukee kotien kristillistä kasvatusta ja vastauksia lasten kysymyksiin voidaan miettiä myös yhdessä vanhempien kanssa.

Ryhmissä syntyvät ystävyyssuhteet ovat lapselle tärkeitä. Päiväkerhossa opetellaan toimimaan yhdessä, ymmärtämään toisia ihmisiä ja ympäröivää maailmaa. Tavoitteena on tarjota lapselle ilon ja onnistumisen kokemuksia. Päiväkerho on lapselle turvallinen kasvu- ja leikkiympäristö.

Piirros, jossa kaksi pupua. Toinen piirtää ja toinen rakentaa palikoilla.

Kauden aikana ryhmistä vapautuvia paikkoja voit tiedustella anna-kaisa.puranen@evl.fi

Päiväkerhomme on maksuton.

Lastenohjaaja