Kansainvälinen apu

On monta syytä, miksi kirkko antaa kansainvälistä apua ja tekee kansainvälistä työtä. Voit tulla mukaan tähän työhön omasta näkökulmastasi puolustamaan ihmisoikeuksia, suojelemaan ympäristöä, tekemään rauhantyötä ja auttamaan kärsiviä ja nälkäisiä. Kirkko, joka on olemukseltaan kansainvälinen, ajattelee olemuksensa mukaisesti kaikkia ihmisiä Jumalan luomina ja arvokkaina.

Espoolaisten kansainvälinen apu on seurakuntien pitkäjänteistä työtä, jossa käytämme luotettavia ja vakiintuneita yhteistyökumppaneita. Annamme myös apua maailman katastrofien synnyttämien äkillisten vahinkojen korjauksiin.

Vuotuinen Yhteisvastuukeräys on julkisuudessa tunnetuin seurakunnallisen kansainvälisen avun muoto. Se antaa kaikille mahdollisuuden osallistua kansainväliseen auttamiseen kotimaisia avun tarvitsijoita unohtamatta. Yhteisvastuukeräys on myös tärkeä seurakunnallisen vapaaehtoistyön muoto.