Lähetystyö Tapiolan seurakunnassa. Kuvassa neljä iloista lasta.

Lähetystyö Tapiolan seurakunnassa

Lähetystyön perustana on Jeesuksesta kertominen sekä laaja-alainen auttamistyö.  Kirkkomme virallisten lähetysjärjestöjen kautta toteutettava Tapiolan seurakunnan ulkomaantyö keskittyykin käytännölliseen kristilliseen toimintaan sekä heikoimmassa asemassa olevien auttamiseen kehitysmaissa. Panostamme muun muassa Raamattu-, vammais-, terveydenhuolto- sekä lukutaitotyön kokonaisuuksiin Aasiassa, Afrikassa sekä Etelä-Amerikassa.

Uusimpia uutisia, kirjeitä kentiltä sekä mm. ajankohtaista toiminnastamme voit lukea seurakuntamme lähetysblogista: www.lahetysblogi.net.

Toimintaa voit seurata blogin lisäksi myös Kirkko ja Kaupunki-lehdestä (näköislehdet löydät täältä: Kirkko ja kaupunki -lehdet verkossa)Linkki avautuu uudessa välilehdessä.

Tervetuloa mukaan!

Monta tapaa olla mukana lähetystyön tukemisessa

Tule mukaan:

RUKOILLEN: Osassa nimikkotyömme maita jo maan yleiset elinolosuhteet tekevät elämän vaikeaksi. Monissa maissa vaino yhä pahentaa kristittyjen tilannetta. Rukous on tärkein tapa tukea lähetystyötä. Viethän Jumalan eteen myös Tapiolan seurakunnan lähetystyön ihmiset eri maissa!

OSALLISTUEN: Lue lähetyksen toiminnasta lahetysblogi.netLinkki avautuu uudessa välilehdessä, Kirkko ja kaupunki / Espoo -lehdestä tai Espoon seurakuntien sivuilta tapahtumahausta sekä ryhmien osalta tältä sivultaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Ryhmät ovat kaikille avoimia!

TALOUDELLISESTI: Jos haluat tukea lähetystyötä taloudellisesti, Tapiolan seurakunnan kolehtitilin numero on: FI95 2305 1800 0043 72. Käytäthän jotakin seuraavista viitteistä, jolloin tukesi ohjautuu toivomasi maan ja ohjelman työhön:

• 3308  Bangladeshin työkokonaisuus / Kylväjä
  • 3340  Kenia: Credo-ohjelma / SLEY
  • 3324  Etelä-Sudan / Uganda: Hengellis-humanit. työ / SLEY
  • 3337  Etiopian orpo-ohjelmat / Kansanlähetys
  • 3311  Pakistanin hankkeet / SLS
  • 3609  Bolivian ja Kolumbian kirkolliset hankkeet / SLS
  • 3366  Mediatyö fulaneille / Medialähetys Sanansaattajat
  • 3560  Intian raamattutyön kokonaisuus / Suomen Pipliaseura

Tapiolan seurakunnan lähetyskohteet

Espoon seurakunnat tekevät ja tukevat lähetystyötä maailmalla. Työtä varten on solmittu yhteistyösopimuksia kirkkomme eri lähetysjärjestöjen kanssa. Lisäksi tai vaihtoehtoisesti tuetaan tiettyä työtä tai sovittuja hankkeita kohdemaassa. Tapiolassa toimivia lähetys- ja rukouspiirejä löydät alasivulta Lähetyksen ryhmät.

Tapiolan seurakunnan lähetysblogia pääset lukemaan tästä linkistä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tapiolan seurakunta tukee seuraavia projekteja (pääset katsomaan lisää klikkaamalla linkkiä):

Mediatyö fulani-heimolle Keski- ja Länsi-Afrikassa

Kenian silvontaa ja lapsiavioliittoja ehkäisevä CREDO-tyttötyö

Hengellis-humanitaarinen työ Etelä-Sudanissa ja Ugandan pakolaisleireillä

Etiopian Mekane Yesus -kirkon työ sekä kehitysyhteistöhankkeet

Koulutustyö ja paikallisten kristittyjen tukeminen, Bangladesh

Pakistanin raamattu-, lukutaito- ja terveystyön hankkeet

Intian raamattutyön kokonaisuus

Kirkollinen työ Boliviassa

Kolumbian kirkollinen työ

Nuttuja Etiopian ja Afganistanin vastasyntyneille

Kummityö Bangladeshissa, Etiopiassa ja Keniassa

Katso myös: Nimikkotyöntekijät Etiopian orpo-ohjelmissa

Seurakuntapastori, kansainvälisyys
Tapiolan seurakunta
Kirkkopolku 6
02100 Espoo

Virkavapaalla 31.8.2024 saakka.

Lisätietoja: Pappina Tapiolan seurakunnassa syksystä 2017.

Lähetys- ja kansainvälisentyön sihteeri
Tapiolan seurakunta
Kirkkopolku 6
02110 Espoo