Leppävaaran Kirkon Kamarikuoro

Aika: Torstaisin klo 18–21
Paikka: Leppävaaran kirkko (Veräjäkallionkatu 2)

Leppävaaran Kirkon Kamarikuoro on hyvällä tasolla toimiva ja päämäärätietoinen sekakuoro. Kuoro harjoittelee viikottain torstaisin. Kerran kaudessa on myös harjoitusleiri. Kamarikuoroon liitytään koelaulun kautta. Ota rohkeasti yhteyttä kuoron johtajaan kanttori Kullervo Latvaseen.

Kysy lisää: Kanttori Kullervo Latvanen, 040 571 5568, kullervo.latvanen(at)evl.fi

Leppävaaran Kirkon Kamarikuoro (LKK) aloitti toimintansa 1993 kanttori Kullervo Latvasen johdolla. Vuosina 1994–2004 kuoroa johti kanttori Kauko Perkkiö ja 2004–2007 kanttori Hannu Lehtikangas. Kuoro on vieraillut kotimaan lisäksi mm. Saksassa, Unkarissa ja Virossa.
Leppävaaran Kirkon Kamarikuoro osallistuu seurakunnan jumalanpalveluselämään ja konsertoi useamman kerran vuodessa. Kuoro tekee myös yhteistyötä muiden toimijoiden kuten Musiikkiopisto Juvenalian ja Espoon barokin kanssa.

Kuoronjohtaja Kullervo Latvanen

Syksystä 2007 alkaen kuoroa on johtanut sen perustaja kanttori Kullervo Latvanen. Kanttorina  Latvanen on toiminut Leppävaaran seurakunnassa 1991-94, Kiikalan seurakunnassa 1994-99 ja Leppävaaran seurakunnassa vuodesta 1999.
Kullervo Latvanen valmistui Sibelius-Akatemian kirkkomusiikin osastolta musiikin maisteriksi 1993. Hän suoritti kuoronjohdon B-tutkinnon Timo Nuoranteen johdolla keväällä 2010.
Kullervo Latvanen on laulanut useassa merkittävässä kuorossa kuten Suomen Laulussa, Candominossa ja Radion Kamarikuorossa. Tällä hetkellä Kullervo laulaa ammattimuusikoista koostuvassa kamarikuoro Gloriassa jonka perustajajäseniä hän on.

LKK:n ohjelmistosta

Kuoron ohjelmisto on laaja. Viime vuosina kuoro on laulanut mm. Gabriel Faurén Requiemin, Dietrich Buxtehuden Jesu meine Freuden,  Maurice Duruflén Requiemin, Giovanni Pierluigi da Palestrinan Missa Breviksen, Heinrich Schützin Matteuspassion ja viidennen kantaatin, J.S.Bachin jouluoratorion ja kantaatteja. Kuoro kantaesitti syksyllä 2010 Reijo Kekkosen teoksen Psalmus.

Levytykset

Ilmari Krohn: Johannespassio (2012). Hannu Niemelä, Erkki Rajamäki, Kullervo Latvanen, Samuli Korkalainen, Kallion Kantaattikuoro, Leppävaaran Kirkon Kamarikuoro, Jousiyhtye, Pauliina Hyry urut. Musiikin johto Martti Laitinen.

Ilmari Krohn: Psalmit XIII-XX (2010)
Leppävaaran Kirkon Kamarikuoro, esilaulajat Elina Rantamäki ja Kullervo Latvanen sekä urkuri Pauliina Hyry. Levy on toinen osa Ilmari Krohnin Psalmien kokonaislevytystä. Levy on myynnissä Fugassa. www.sievälevy.fi

Ilmari Krohn: Psalmit I-XII (2009)
Leppävaaran Kirkon Kamarikuoro laulaa Psalmit IX-XII. Esilaulajana ja johtajana Kullervo Latvanen ja urkurina Pauliina Hyry. Levyllä laulavat myös Käpylän kirkkokuoro ja Kallion kantaattikuoro. Levy on ensimmäinen osa Ilmari Krohnin Psalmien kokonaislevytystä. Levy on myynnissä Fugassa. www.sievälevy.fi

Hyvyyden voimaa (2006)
Leppävaaran Kirkon Kamarikuoro, Kirkkokuoro, Päiväkuoro, Nuoret laulajat ja Lapsikuoro. Kanttoreiden laulu- ja urkusooloja. Kullervo Latvanen, Hannu Lehtikangas ja Pauliina Hyry.

Lapsuuden joulu (2003)
Kuoroa johtaa Kauko Perkkiö.

Jumala on läsnä (2000)Kuoroa johtaa Kauko Perkkiö.

Leppävaaran Kirkon Kamarikuoro kuvattuna kuoromuodostelmassa Leppävaaran kirkon kuorokorokkeilla

Kanttori
Leppävaaran seurakunta
Veräjäkallionkatu 2
02650 Espoo

Vastuualue: Leppävaaran Kirkon Kamarikuoro, Kirkkokuoro, lauluyhtye Moodi, vaskiyhtye Pilgrim Brass.