Häät

Päivänne on suuri ja juhlallinen, on tilaisuus suuri- tai pienimuotoinen. Teette lupauksen toisillenne sukulaisten ja seurakunnan, ystävien ja Jumalan edessä rakastaa ja kunnioittaa toisianne avioliitossa.

Avioliitto on Jumalan antama lahja ja tehtävä. Sen pyhyys nousee siitä tiedosta ja tunteesta, että toisissanne olette löytäneet rakkauden.  Pyhyys on myös sitä, että olette Jumalan kasvojen ja teille tärkeitten ihmisten edessä rukoillen tunnustamassa, että toisissanne olette vastaanottaneet Jumalan lahjan.

Kristillisessä avioliiton vihkimisessä rukoillaan aviopuolisoiden puolesta. Avioliitossa on kysymys ennen kaikkea rakkaudesta sekä tahdosta elää puolison kanssa hyvinä ja huonoina hetkinä. Tämän vuoksi vihkimyksessäkin kysytään puolisoilta tahtoa olla toisen tukena.

Espoon seurakuntien vihkiesite 2023 pdf-muodossa aukeaa klikkaamalla kuvaa alla:

Vuoden 2025-2026 vihkiajat Espoon tuomiokirkossa

Espoon tuomiokirkko on suljettuna  remontin vuoksi ajalla 4/2025-11/2026.​​​​​

• Espoon tuomiokirkon vihkiaikoja ajalle tammi-huhtikuu 2025 voi varata puhelimitse.

Espoon palvelukeskuksen varauspalveluiden puhelinpalvelu p. 09 8050 2601 on avoinna:

• maanantaina ja tiistaina klo 9-15
  • keskiviikkona ja torstaina klo 9-12
  • perjantaisin suljettu

Vihkivaraukset ainoastaan puhelimitse.

Espoon keskiaikaisen tuomiokirkon alttari.
Kuvassa on kaksi vihkirarin kättä pujottamassa sormusta sormeen.