Ystävyysseurakunnat

Kirkko on maailmanlaaja ja meillä on ystäviä kirkoissa maailmalla. Espoon seurakunnilla on ystävyyysseurakuntasuhteita Virossa, Unkarissa, Venäjällä ja Länsirannalla. Toiminta on laajaa ja monimuotoista esimerkiksi yhteydenpitoa, vierailuja, jumalanpalvelus- ja musiikkiyhteistyötä, tapahtumia ja tempauksia.

Espoon seurakuntien yhteinen ystävyyskohde on Pyhän Nikolauksen kirkko HatsinassaLinkki avautuu uudessa välilehdessä sekä Pyhän Marian kirkko Pietarissa.Linkki avautuu uudessa välilehdessä Näitä kaikki seurakunnat tukevat Espoon seurakuntayhtymän kautta.

Espoon tuomiokirkkoseurakunta

Ystävyysseurakuntayhteydet Virossa:

Espoonlahden seurakunta

Ystävyysseurakunta LÄÄNE-NIGULA Virossa. Yhteyshenkilö kirkkoherra Jouni Turtiainen.

Olarin seurakunta

Ystävyysseurakunta ALBERTI Linkki avautuu uudessa välilehdessäUnkarissa Albertirsassa sekä Pyhän Markuksen seurakunta Linkki avautuu uudessa välilehdessäLasnamäellä Tallinnassa Virossa. Työtä koordinoi ystävyysseurakuntatyöryhmä, puheenjohtajana toimii Jukka Kivimäki. Lisätietoja kansainvälisen työn sihteeri Markus Silvolalta.

Tapiolan seurakunta

Ystävyysseurakunnat, yhteyshenkilönä Malle Münter:

Leppävaaran seurakunta

Ystävyysseurakunta RAMALLAHLinkki avautuu uudessa välilehdessä Linkki avautuu uudessa välilehdessäLänsirannalla. Yhteyshenkilöinä pastori Juha-Pekka Rissanen. Seurakunnalla on oma Facebook-sivu,  Evangelical Lutheran Church of Hope - Ramallah.

Esbo svenska församling

Ystävyysseurakunta NOAROOTSI Linkki avautuu uudessa välilehdessä(Nuckö) Virossa. Yhdyshenkilö kirkkoherra Kira Ertman.