Koululaisten toiminta Kalajärven kappelissa

Kerhoon vai kuoroon?

Tyttöjen ja poikien kerhot sekä seurakunnan lapsikuorot ovat kiva harrastus koululaiselle. Niissä opitaan uusia taitoja, kuten vaikkapa kokkailua, leipomista, tanssia tai yhdessä musisoimista. Kerhojen rinnalla on tarjolla myös vähän lyhyempiä harrastekursseja.

Käy tutustumassa vaihtoehtoihin osoitteessa www.espoonseurakunnat.fi/lujakallioLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Jos joku ryhmä alkaa kiinnostaa, ota rohkeasti yhteyttä vastuuhenkilöön tai ilmoita lapsesi netin kautta mukaan.

Koululaisten kerhot

Meillä Espoon tuomiokirkkoseurakunnassa on paljon toimintaa kouluikäisille. Kerhoja löytyy mm. aloitteleville kokeille, käsitöistä kiinnostuneille, sekä näyttelemisestä ja lautapeleistä kiinnostuneille; katso lisää: Kouluikäisten kerhotLinkki avautuu uudessa välilehdessäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kouluikäisten kurssitarjonnassa on mm. Lego Robo -kurssi, Ruoka+jälkkäri-kurssi, Pet Shop -kurssi,Joululahjapaja, Pirparkakkutalopaja. Katso lisää täältä: Kouluikäisten kurssitLinkki avautuu uudessa välilehdessäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lasten kuorotoiminta on meillä vilkasta. Espoon tuomiokirkkoseurakunnassa toimivat lapsikuoro Tuike (6-8-vuotiaat) ja Välke-kuoro (9-15-vuotiaat). Kuoroilla on paitsi harjoituksia ja esiintymisiä, myös leirejä. Iloa ja hauskuutta ei kuorojen toiminnasta puutu! Kuoroharrastus on ilmaista. Katso lisää täältä: Lapsikuorot.

Lisäksi kouluikäisille järjestetään omia leirejä, eikä jo suorastaan legendaarisia Kymppisynttäreitäkään kannata unohtaa! Katso lisää: Leirit ja tapahtumatLinkki avautuu uudessa välilehdessäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Kesäkerhot kannattaa muistaa myös. Ne on tarkoitettu 1-2-luokkalaisille ja ne kokoontuvat kesäkuun alkuviikoilla maanantaista perjantaihin. Haku kesäkerhoihin on 1.-28.2. Lisätiedot ja ilmoittautuminen: Kesäkerhot Espoon tuomiokirkkoseurakunnassa

Pyhäkoulu on lasten oma kirkko

Espoon tuomiokirkkoseurakunnassa kokoontuu kaksi pyhäkoulua. Suvelan kappelissa on pyhäkoulu joka sunnuntai klo 15. Kauklahden kappelin pyhäkoulu pidetään kuukauden 1. ja 3. sunnuntai klo 12.

Pyhäkoulussa tutustutaan raamatunkertomuksiin ja pohditaan elämän isoja kysymyksiä yhdessä puuhaten -leikkien, laulaen, liikkuen ja askarrellen. Pyhäkouluun ovat tervetulleita kaikki yli 4-vuotiaat, tätä nuoremmat oman aikuisen seurassa.

Pyhäkoulu antaa lapselle mahdollisuuden kokea niin hyvää hiljaisuutta kuin iloista menoa toisten lasten kanssa. Vanhemmat voivat ottaa itselleen pyhäkoulutunnin verran omaa aikaa tai vaikkapa osallistua kappelissa vietettävään messuun.

Löydät lisää tietoa pyhäkoulusta sekä esittelyvideon osoitteessa:

www.espoonseurakunnat.fi/tuomiokirkkoseurakunta/lapset-ja-lapsiperheet/pyhakoulut.

Kirjepyhäkoulu on hyvä vaihtoehto

Kirjepyhäkoulu tuo pyhäkoulun kotiin. Kirjepyhis sisältää raamatunkertomuksen sekä aiheeseen liittyviä väritystehtäviä ja muuta puuhaa. Se on suunniteltu erityisesti 3-8 -vuotiaille lapsille.

Kirjepyhis kopsahtaa postiluukkuun noin kuusi kertaa vuodessa ja se on maksuton. Tilaa tämä iloinen yllätys omalle lapselle, kummilapselle tai lapsenlapselle lähettämällä lapsen nimi ja kotiosoite sähköpostiin:

lapsetjaperheet.espoontuomiokirkkoseurakunta(ät)evl.fi.

Lastenkirkko.fi

Koronarajoitukset sulkevat tällä hetkellä ovet monilta kivoilta jutuilta seurakunnassakin. Mutta vaikka tuomiokirkkoon tai omalle lähikappelille ei aina pääsisikään, virtuaalinen Lastenkirkko.fi toimii ja toivottaa jokaisen kävijän tervetulleeksi. Mitä jos lähtisitte perheen kanssa etsimään tuttuja elämän lankoja ja mukavia uusia toimintavirikkeitä Lastenkirkon sivuilta. Vaikkapa kuuntelemaan ihania iltalauluja tai kurkistamaan Tutkimuspartion matkassa erilaisiin elämän ilmiöihin.

Lastenkirkko-sivustoLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja sen YouTube -kanavaLinkki avautuu uudessa välilehdessä tuovat iloa lapsen elämään.

Lastenkirkko on suunniteltu erityisesti 3-8 -vuotiaille. Tutkittavaa ja puuhattavaa löytyy pitemmäksikin aikaa. Lastenkirkko on turvallisesti kristillinen ja sen uskaltaa laittaa helposti saataville myös lapsen omaan mobiililaitteeseen.

Iltasatuja seurakunnan YouTube-kanavalta

Höyhentakkisakki-runojaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

IltatarinoitaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Espoon tuomiokirkkoseurakunnan YouTube-kanava lapsille ja perheilleLinkki avautuu uudessa välilehdessä