Kansainvälinen vastuu

Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita mukaan toimintaan. Kokoonnumme 7–10 kertaa vuodessa.

Tavoitteenamme on hädänalaisten auttaminen ja tukeminen lähellä ja kaukana. Johtoajatuksenamme ovat oikeudenmukaisuus, rauha ja ympäristö. Pyrimme laajaan yhteistyöhön eri järjestöjen ja yhteisöjen kanssa.

Osallistumme erilaisiin hankkeisiin, joiden arvomaailma on sopusoinnussa tavoitteidemme kanssa.

Voit ilmoittautua myös sähköpostilistalle yhdyshenkilöiden Anna Handroo, anna.handroo@evl.fi ja Menni Nousiainen, menni.nousiainen@evl.fi,  välityksellä.

FacebookTapiolan seurakunnan kansainvälinen vastuuLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Yhteydet Al Amana keskukseen (AAC) Omanissa

Al Amana keskus. [Kuvassa rakennus ja piha, jolla kaksi autoa ja neljä ihmistä.]

Al Amana -uskontodialogikeskus on kristittyjen, muslimien ja muiden uskontokuntien välistä  yhteisymmärrystä edistävä kohtaamispaikka Omanin sulttaanikunnassa Arabian niemimaalla. Nimi ”Al Amana” merkitsee uskoa ja luottamusta. Keskuksen juuret ovat Amerikan reformoidun kirkon lähetystyössä, joka käynnistettiin Omanissa jo 1890-luvulla. Al Amanan missio on rauhan, sovinnon ja toinen toistaan ymmärtävän ilmapiirin luominen eri uskontokuntien välille. Keskuksen strategiasta, toiminnan suunnittelusta ja kumppanuuksista vastaa pastori Aaro Rytkönen, joka on Tapiolan seurakunnan jäsen. Yksi kumppaneista on Suomen Lähetysseura.

Al Amanan työstä ja henkilökunnasta löytyy tietoa keskuksen sivuilta tästä linkistä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

• Aaro Rytkönen perheineen siunattiin tähän tehtävään Tapiolan seurakunnan messussa 22.1.2017
  • Kirkkokahveilla 6.8.2017 olimme skype -yhteydessä Omaniin.
  • Viisi ryhmäläistämme osallistui 19.-26.11.2018 uskontodialogimatkaan Al Amana keskukseen.
  • Vuoden 2019 aikana matkalaiset kertoivat eri tilaisuuksissa monin tavoin Al Amanan toiminnasta.
  • Sunnuntaina 22.3.2020 vietimme virtuaalisia kirkkokahveja Al Amana keskuksessa Rytkösen perheen kanssa.
  • Paastonaikana 2021 liityimme AAC:n meditaatioketjuun Aarne Laasosen paastomeditaatiolla.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Omanin matkalaiset 22.11.2018 esi-islamilaisen ajan muurilla.