Lähellä sijaitsevia tiloja ja kohteita

Suvelan kappeli

Suvelan kappeli on tärkeä paikallinen jumalanpalveluselämän ja monen muun toiminnan paikka. Siellä kokoontuvat ja tapaavat tosiaan monet ikäryhmät ja kansallisuudet. Kappelissa on paljon toimintaa aamusta iltaan ympäri vuoden kaiken ikäisille.

Kappelin suunnittelusta vastasi Arkkitehtitoimisto OOPEAALinkki avautuu uudessa välilehdessä. Kappeli on valmistunut vuonna 2016. Suunnittelussa tavoitteena oli luoda helposti lähestyttävä, kaikille avoin yhteinen tila. Kappeli pääsi kolmannelle sijalle arkkitehtuurin Finlandia-palkintokilpailussa 2016, ja on saanut erityistä huomiota kansainvälisillä arkkitehtuurin foorumeilla. Kappelimme on esteetönLinkki avautuu uudessa välilehdessä, josta meidät on niin ikään palkittu.

Kahden kilometrin säteellä kappelista asuu noin 25.000 henkeä. Seurakuntalaiset ja työntekijät luovat rakastavan hyväksyvän yhteisön, joka on kävijöidensä näköinen. Siihen saa liittyä omine elämänkysymyksineen ja halutessaan uskonkysymyksineen.

Kappelisaliin mahtuu 160 henkeä. Seurakuntasaliin mahtuu 50 henkeä, ja sen voi liittää yhdeksi tilaksi kappelin kanssa, jolloin istumapaikkoja on 210. Erityisjärjestelyin saadaan paikat enimmillään 270 hengelle. Kappelissa on jumalanpalvelusten lisäksi paljon eri-ikäisten seurakuntalaisten viikoittaisia tapahtumia ja pienryhmien kokoontumisia.

Lisää tietoa Suvelan kappelista löydät täältä.