Suvelan kappeli

Suvelan uusi kappeli

Suvelan modernin kappelin kuparinen julkisivu, vasemmalla portaat ja luiska sisälle, ylhäällä tornissa iso risti.

Kirstintie 24, 02760 Espoo

09 8050 3963 Vahtimestari.

Kappeli on avoinna toiminnan mukaan.

Suvelan kappeli on tärkeä paikallinen jumalanpalveluselämän ja monen muun toiminnan paikka. Siellä kokoontuvat ja tapaavat tosiaan monet ikäryhmät ja kansallisuudet. Kappelissa on paljon toimintaa aamusta iltaan ympäri vuoden kaiken ikäisille.

Kappelisaliin mahtuu 160 henkeä. Seurakuntasaliin mahtuu 50 henkeä, ja sen voi liittää yhdeksi tilaksi kappelin kanssa, jolloin istumapaikkoja on 210. Erityisjärjestelyin saadaan paikat enimmillään 270 hengelle. Kappelissa on jumalanpalvelusten lisäksi paljon eri-ikäisten seurakuntalaisten viikoittaisia tapahtumia ja pienryhmien kokoontumisia.

Tapahtumatiedot: https://www.espoonseurakunnat.fi/tapahtumat

Tila- ja toimitusvaraukset

Toimitusvaraukset kasteita, vihkimisiä ja hautaan siunaamisia varten Espoon seurakuntien palvelukeskuksesta, p. (09) 8050 2601 tai varauspalvelut.espoo(at)evl.fi.

Puhelinpalveluiden aukioloajat

•     maanantaina ja tiistaina klo 9-15
  •     keskiviikkona ja torstaina klo 9-12
  •     perjantaisin suljettu

Tilojen varaukset musiikki- ja muita kuin yllä mainittuja tilaisuuksia varten:

•     musiikkitilaisuudet: Sheldon Ylioja, sheldon.ylioja(at)evl.fi
  •     muut tilaisuudet: Riina Kaukonen, riina.kaukonen(at)evl.fi

Voimme valitettavasti varata Espoon tuomiokirkkoseurakunnan tiloja perhejuhlienne viettoa varten vain hyvin rajatusti. Varaamme monia tuomiokirkkoseurakunnan tiloja yksityisille ihmisille ensisijaisesti kastetilaisuuksia ja hautajaisten muistotilaisuuksia varten. Näin siksi, että kastetilaisuudet varataan vasta noin kuukausi ennen varsinaista juhlapäivää ja hautajaiset tulevat aina äkkiarvaamatta. Jos seurakunnan tilat on jo etukäteen varattu muita juhlia varten, ei kaste- ja muistotilaisuuksille jää tiloja.

Historia

Suvelan kappeli valmistui vuonna 2016. Kokonaisuuden on suunnitellut arkkitehti Anssi Lassila arkkitehtitoimisto OOPEAAsta. Rakennuttajana oli Espoon seurakuntayhtymä ja pääurakoitsijana YIT Rakennus Oy. Rakennus on nykyvaatimusten mukaisesti esteetön ja se sai elokuussa 2017 Espoon kaupungilta Vuoden esteetön teko -palkinnon. Kappelin tiloja käyttävät Espoon tuomiokirkkoseurakunta ja Esbo svenska församling. Rakennus sisältää myös vuokratilat Espoon kaupungin asukaspuistolle.

Kappelissa on kaksi seurakuntasalia, nuoriso- ja lapsityön toimitilat, työntekijöiden työhuone- ja vastaanottotiloja sekä askartelutila, jota käytetään yhdessä Espoon kaupungin asukaspuiston kanssa.

Kappelisali on avara ja valoisa. Seinien puupaneelit ovat suomalaista kuusta.

Kappelia elävöittää taiteilija Hannu Konolan 16,7 metriä pitkä ja 2,1 metriä korkea lasitaideteos "Minä elän". Kuva-aiheina ovat punahehkuinen Kristus siunaavat kädet levällään, granaattiomena ja kyyhkysiä.

Kappelin tapahtumiin pääset tämän linkin kautta >

Kohtaamispaikka kaikelle kansalle

Kappelin tiloissa toimiva Suvelan asukaspuisto on perheiden kohtaamispaikka erilaista ohjelmaa ja tapahtumia varten. Lapset saavat leikkiä toistensa kanssa ja vanhemmat voivat keskustella kahvikupin ääressä. Asukaspuiston tavoitteena on luoda vuorovaikutteinen ilmapiiri alueen asukkaiden välillä yhteisen olemisen ja tekemisen kautta.

Pysäköinti

Pysäköintipaikat sijaitsevat Kirstinsyrjän puolella, josta pääsee sisään rakennukseen sekä sisäpihalle, jonka kulmassa on kellotorni. Seurakunnan käytössä on noin 30 paikkaa. Invapaikkoja on 2 kpl lähellä pääovea.

Aulakahvila.

Aulan tarjoilulinjasto.

Kappelisali.

Pääaulan sivutila.

Nuorten tila.

Nuorten tilan keittiö.

Harrastustila.

Biljardipöytä.

Neuvottelutila kappelisalin kyljessä.

Sisätilojen kuvat: Anu Kuru

Tiedustelut ja varaukset:

09 8050 2601 Espoon seurakuntien palvelukeskus ma-ti klo 9-15, ke-to klo 9-12, perjantaisin suljettu.

Sydäniskuri Sydäniskuri

Sanan äärellä
ke 20.3. klo 17.00

Safkaa ja seuraa Suvelassa

Avoimien ovien ilta toivottaa tervetulleeksi!
to 21.3. klo 13.00

Päivärukous

Päivärukous tarjoaa lepohetken arjen keskelle
pe 22.3. klo 10.00

Perheiden pääsiäiskirkko ja pääsiäisstartti

Suvelan kappelin ja asukaspuiston yhteistyössä järjestämä Pääsiäisajan startti -tapahtuma lapsiperheille
la 23.3. klo 15.00

Nuoret aikuiset

Tule viettämään rentoa K18-iltapäivää Suvelan kappelille!
la 23.3. klo 17.00

"Maailma on kaunis" konsertti

Hartaita ja herkkiä lauluja kevätillassa.
su 24.3. klo 15.00

Naisten raamattupiiri

Tervetuloa tavallisten naisten raamattupiiriin!
su 24.3. klo 15.00

Musisoidaan yhdessä