Leppävaaran kirkon alttari, jossa ehtoollisvälineet ja kaksi alttarikynttilää

Leppävaaran kirkossa on messu joka sunnuntai klo 11.

Jos haluat messuun, jossa käy kaikenikäisiä ihmisiä, tervetuloa Leppävaaran kirkkoon sunnuntaisin. Messu kestää noin tunnin ja on ”ihan tavallinen” messu. Samanlainen se ei kuitenkaan ole sunnuntaista toiseen, musiikki on vaihtelevaa ja saarnat monenlaisia.

Kirkosta löytyy lapsille kirkkopussukat eli pientä tekemistä messun ajaksi. Messun aikana on myös Perheiden avoin olohuone kirkon B-siivessä.

Noin neljä kertaa vuodessa kirkon messu toteutetaan myös perhemessuna.

Messun päätteeksi on tarjolla kirkkokahvit ja mehut.

Mitä minä voisin tehdä?

Messu ei ole työntekijöiden juttu vaan koko seurakunnan yhteinen asia. On tehtäviä, jotka kuuluvat papille ja kanttorille, mutta on paljon sellaista, mitä kuka tahansa voi tehdä. Messuun pääsee toivottamaan tervetulleeksi, lukemaan raamatuntekstejä, tekemään tai lukemaan esirukousta, laittamaan kastepuuhun lehtiä, pohtimaan etukäteen sunnuntain saarnatekstiä, musisoimaan, keräämään kolehtia – vai mitä haluaisit tehdä?

Jos sinua rupesi kiinnostamaan, nykäise messussa rohkeasti työntekijää hihasta tai ota yhteyttä keneen tahansa pappiin, niin mietitään yhdessä, millainen olisi juuri sinulle sopiva tehtävä. Voit myös laittaa meille sähköpostia: jumalanpalvelukset.leppavaara@evl.fi.