Vertaistukiryhmät Espoon seurakunnissa

Espoon seurakunnissa toimii useita erilaisia vertaistukiryhmiä, joissa voi purkaa mieltään.

Esikko-vauvaryhmä

Vertaisryhmä vanhemmille alle 1-vuotiaan lapsen kanssa. Ryhmä kokoontuu joka maanantai ja tiistai 1.9.2020 lähtien klo 13 Chapplessa Ison Omenan laajennusosassa, Suomenlahdentie 1, Matinkylä. Kysy lisää: Paula Bruce-Haatainen, p. 040 503 7622, paula.bruce-haatainen@evl.fi.

Sylivauvaryhmät

Vertaisryhmässä vaihdamme kuulumisia, jaamme vauva-arkea ja vahvistamme vanhemmuutta keskustellen, kysellen ja yhdessä ihmetellen.
Vauvat saavat jakamattoman huomion pienessä musiikkihetkessä, jossa lorutellaan, lauletaan, tanssitaan ja soitetaan.

Vauvaryhmät on tarkoitettu kaikkein pienimmille, alle 5kk ikäisille vauvoille ja heidän vanhemmilleen. Ryhmiä alkaa syys- ja kevätkausien alussa sekä tarpeen mukaan myös kesken kauden.

Tiedustelut ja ilmoittautumiset perhetyöntekijä miia.raninen@evl.fi tai 041 5398 701 (myös WhatsApp toimii). Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä vauvanne syntymäkuukauden.

Perhekahvilat ja -kerhot sekä muut avoimet vertaistukea tarjoavat ryhmät

Espoon seurakuntien tiloissa kokoontuu iso määrä erilaisia perhekahviloita, -kerhoja ja seurakuntakahviloita, joissa voi tavata muita ihmisiä. Seurakunnan työntekijät keskustelevat mielellään kävijöiden kanssa, ja toisista kävijöistä voi löytää vertaistukea, jopa ystävän. Katso tapahtumahausta.

Kehitysvammaisten vanhemmille

Vertaistuki ryhmä vanhemmille, joilla on kehitysvammainen lapsi. Tervetuloa kahvikupin ääreen jakamaan omaa arkea,m uiden vanhempien kanssa. Kokoonnumme kerran kuukaudessa tiistaisin Kirkonkulma 1, Espoo klo 10-11.30. Ryhmä tapaamiset ovat 3.10.; 14.11. ja 12.12.2023

Lisätietoja kehitysvammaisten diakoni Emilia Frey p. 0405130854 emilia.frey@evl.fi

Tule mukaan ryhmiin, älä jää yksin. Juodaan kahvia ja jutellaan. Jouluinen kahvikuppi ja kädet.
Tule mukaan ryhmiin, älä jää yksin. Juodaan kahvia ja jutellaan.