Rukous

Rukous on lahja. Ei ole niin pientä tai niin suurta asiaa, mitä ei voisi huokaista Jumalan puoleen. Rukous on siten myös luottamusta; et ole koskaan yksin. Rukouksen kautta sinulla on yhteys Jumalaan ja toisiin ihmisiin.

"Älkää olko mistään huolissanne, vaan saattakaa aina se, mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon. Silloin Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ymmärryksen, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne, niin että pysytte Kristuksessa Jeesuksessa." (Fil. 4:6)

Esirukous

Seurakunnalle on annettu lupa ja jopa tehtävä rukoilla yhdessä yksittäisen jäsenen tai hänen asiansa puolesta. Siksi seurakunnan keskeiseen olemukseen kuuluu yhteinen esirukous. Tämä toteutuu jokaisessa messussa, mutta myös monissa muissa tilanteissa.

Jos haluat rukoilla tai jutella yhdessä esimerkiksi Espoon seurakuntiin kuuluvan papin tai diakonin kanssa puhelimitse tai kasvotusten, löydät heidän yhteystietonsa osiosta: Yhteystiedot

Kuvassa on tyylitellysti ruohoa, kastepisaroita ja valoa.