Kummitoiminta

YK:n lapsen oikeuksien sopimuksen mukaan jokaisella lapsella on oikeus koulunkäyntiin ja turvalliseen lapsuuteen. Meidän aikuisten tehtävänä on huolehtia lasten oikeuksien toteutumisesta. Miljoonat lapset maailmassa eivät pääse kouluun, koska heidän on autettava perheensä elatuksessa tai heidän vanhemmillaan ei ole mahdollisuutta koulukulujen maksamiseen. Köyhyys, aliravitsemus, sairaudet ja sota ovat yhä lasten todellisuutta monissa maissa.

Kummitoiminnan kautta lapsi tai nuori saa mahdollisuuden ruokaan, terveydenhoitoon, koulunkäyntiin ja asumiseen sekä evankeliumin kuulemiseen. Kaikki järjestetään heidän omassa ympäristössään, paikallisen kirkon tukemina.

Kummi antaa tukea kuukausittain tai kertalahjoituksena esimerkiksi Lasten Pankin kautta. Taloudellisen avun lisäksi rukoustuki on tärkeää.

Espoon seurakuntien eri toimintaryhmillä on kummilapsia lähetysjärjestöjen kautta.

Tulisitko sinä kummiksi? Lähetysjärjestöjen kautta voi ryhtyä myös henkilökohtaisesti yhden lapsen tai lapsiryhmän kummiksi. Lisätietoa saat lähetysjärjestöistä tai oman seurakuntasi lähetysihteeriltä.

Etiopia - kummilapsityö | Kansanlähetys (kansanlahetys.fi)

Etiopian Ginnirin kummilapsiohjelma – Lähetysyhdistys Kylväjä (kylvaja.fi)

Taivaallinen lahja | Sley ry

Tule kummiksi - Suomen Lähetysseura (suomenlahetysseura.fi)