Rosa Mystica - Naisten säveltämää musiikkia keskiajalta barokkiin

Espoon barokin duo:
Laura Vihreäpuu, urut
Pieta Mattila, sello

Naiskuoro Kupliva haluaa tuoda esiin upeita säveltäviä naisia keskiajalta barokkiin ja tehdä tunnetuksi naisten säveltämää vanhaa kirkkomusiikkia. Konsertti on myös osa Naiskuoro Kuplivan 10-vuotisjuhlavuoden ohjelmaa.
Rosa Mystica -konsertti sisältää Isabella Leonardan, Sulpitia Cesiksen, Chiara Margarita Cozzolanin, Caterina Assandran ja Barbara Strozzin musiikkia diskanttikuorolle, solistille ja soittajille.
Soitinsäestyksellisten barokkiteosten rinnalle rauhaa tuovat keskiajalla vaikuttaneen saksalaisen abbedissan Hildegard von Bingenin a cappella -teokset.
Illan pääteoksena on italialaisen Isabella Leonardan Motetti Con le litanie della Beata Vergine Maria, op. 10 ja konsertin päättää saman säveltäjän vauhdikas Ave Regina Caelorum, jossa vuorottelevat solisti ja kuoro.

Liput:
20 € peruslippu
10 € lapset (7-16-vuotiaat) sekä opiskelijat
Alle 7-vuotiaat ilmaiseksi aikuisen seurassa
Osta liput konsertin lippukaupasta.
Lippuja saa myös ovelta puoli tuntia ennen konserttia.

OSTA LIPUT TÄSTÄ! Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tuomiokirkko, Tuomiokirkkoseurakunta