Sateenkaarimessu Alppilan kirkossa

la 27.4. klo 17.00 – la 27.4. klo 19.00
Alppilan kirkon saarnastuoli, josta riippuu sateenkaarilippu. Kaksi valkoista rauhankyyhkystä.

Alppilan kirkko, Kotkankatu 2, 00510 Helsinki

Sateenkaarimessua vietetään pääsääntöisesti kuukauden viimeisenä lauantaina Alppilan kirkossa. Messujen "kotipesä" on Helsingin Kallion ev.-lut. seurakunta. Espoon seurakunnat ovat sateenkaarimessujen yhteistyökumppaneita.

4. sunnuntai pääsiäisestä (Cantate): Taivaan kansalaisena maailmassa

pastori Jaana Partti

Messuissa aina mukana kanttori Kimmo Puunenä ja Ääniset-messulaulukuoro.

Messun jälkeen kirkkokahvit seurakuntasalissa.

Messuissa kokoonnumme yhdessä Jumalan eteen Sanan äärelle, musiikin iloon ja ehtoollispöytään. Messu on vuoropuhelua Jumalan ja ihmisten välillä –  Jumala puhuu meille ja me vastaamme hänelle sanoin ja sävelin.

Kallion ev.-lut. seurakunnassa Helsingissä on tehty sateenkaarityötä ja edistetty tasa-arvoa sekä yhdenvertaisuutta jo vuodesta 1999. Tarkoituksena on antaa seurakunnassa paikka, jossa on mahdollisuus kokoontua, tavata toisia samassa elämäntilanteessa ja viiteryhmässä olevia ihmisiä.

Uskomme, että Jeesuksen Kristuksen evankeliumi sulkee piiriinsä kaikenlaiset ihmiset seksuaalisesta suuntautumisesta tai sukupuoli-identiteetistä riippumatta, ja että jokaisella on oikeus osallistua omana itsenään kristillisen seurakunnan elämään ja viranhoitoon.

Olet sydämellisesti tervetullut Sateenkaarimessuun juuri sellaisena kuin olet!

Sateenkaarityöstä vastaa Kallion seurakunnan pastori Jaana Partti jaana.partti@evl.fi

Espoon seurakunnat ovat sateenkaarimessujen yhteistyökumppani.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Facebook: Kallion seurakunta Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Järjestäjä

Espoonlahden seurakunta, Tapiolan seurakunta, Leppävaaran seurakunta, Tuomiokirkkoseurakunta, Olarin seurakunta, Espoon seurakuntayhtymä, Esbo svenska församling