Monikielinen helluntain messu- Multilingual Pentecost Worship

Tapiolan kirkko

Helluntaina juhlitaan Pyhän Hengen vuodattamista ja kristittyjen yhteyttä. Kristus puhuu meille kullekin omalla sydämemme kielellä. We celebrate together Pentecost and use in our Worship different languages.

Messun ovat suunnitelleet ja toteuttavat eri kieliryhmien edustajat seka Tapiolan seurakunnan kirkkovaltuustoryhmä.

Messun liturgina Päivi Linnoinen, saarnaajana Ossi Tervonen, kanttorina Hannu Jurmu. Musiikkissa mukana eri laulajia eri kieliryhmistä.

Messu striimataan Tapiolan seurakunnan Youtube-kanavalle.

Messun jälkeen nautitaan kirkkokahvit.

On Pentecost we celebrate the outpouring of the Holy Spirit and the unity of all Christians. Christ is speaking to all of us in our own language.

The service is prepared and carried out with members of different language groups that gather in Espoo parishes and with Espoo Church council members from Tapiola.

In the service will be pastors Päivi Linnoinen (liturgy), Ossi Tervonen (sermon), church musician Hannu Jurmu and singing groups with different languages.

The service will be streamed on the YouTube channel of Tapiola parish.

After service we have coffee together.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Tapiolan seurakunta