Urkuyö & Aaria konsertti

to 25.7. klo 21.00
Vihreällä nurmella seisovat yhtyeen jäsenet pidellen sellojaan

Espoon tuomiokirkko

Urkuyö ja Aaria festivaali – Sellojen säihkettä – Total Cello Ensemble

• Hannu Kiiski
  • Tuomas Ylinen
  • Tuomas Lehto
  • Tomas Nuñez-Garcés
  • Samuli Peltonen
  • Jussi Vähälä

Liput 15–35 €, osta liput: lippu.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Total Cello Ensemble on ainutlaatuinen kuuden huippusellistin yhtye, joka yhdistää klassisen musiikin osaamisen rohkeaan asenteeseen kaataen samalla musiikillisia raja-aitoja.

Yhtyeen Primus Motor Hannu Kiiski toimii Sibelius-Akatemian sellonsoiton lehtorina, Tuomas Ylinen Helsingin kaupunginorkesterin soolosellistinä, Tuomas Lehto ja Tomas Nuñez-Garcés ovat Radion sinfoniaorkesterin soolosellistejä, ja Samuli Peltonen sekä Jussi Vähälä ovat Suomen Kansallisoopperan orkesterin soolosellistejä.

TCE on sovittanut sekä klassista että viihdemusiikkia kokonaisuudeksi, jossa sellon ilmaisuasteikko ja sointimaailma laajenevat ennennäkemättömiin mittoihin. Espoon tuomiokirkon akustiikka tukee ihanteellisella tavalla sellojen sointia, joka resonoi syvällä kehossamme.

”Konsertissa kuullaan laaja-alaisesti sellaista musiikkia, joka mielestämme tuo parhaiten esille sellon hienoimman ilmaisuasteikon.  Sellossahan on koko ihmisen ääniala, miehen ja naisen, ja ehkä juuri siksi sellot sopivat niin hyvin meidän yhteisten tuntojemme tulkiksi. Meille ei ole erikseen kevyttä tai vakavaa musiikkia, ne ovat Total Cello Ensemblessä sisäkkäin, aivan niin kuin elämässäkin.” – Hannu Kiiski

• Musiikki Musiikki

Urkuyö ja aaria -festivaalin verkkosivuille Linkki avautuu uudessa välilehdessä