JuuriJuhla-RotFestin avajaiskonsertti: Harmonikkataiteilija Maria Kalaniemi ystävineen 60-vuotisjuhlavuoden konsertissa

ma 1.4. klo 19.00

Espoon tuomiokirkko

Ystävinä Timo Alakotila, Anna-Kaisa Liedes ja Mauno Järvelä

JuuriJuhlan avauskonsertissa kuullaan kauniin herkkiä tunnelmia Maria Kalaniemen soololaulusta Kuuttaren koruihin, jossa laulaja Anna-Kaisa Liedes johdattaa kuulijan maagisiin kalevalaisiin tunnelmiin Marian harmonikan säestyksellä.

Tunnelmalliset koraalisävyt vaihtuvat intensiiviseen yhteissoiton huuman kun upeat Timo Alakotila ja Mauno Järvelä kera Marian heittäytyvät mm. Piazzollan ja Alakotilan sävelmaailman vietäviksi.

Konsertissa kuullaan kattava kimara musiikkia espoolaisen Maria Kalaniemen monipuolisesta urasta. Maria toimii myös JuuriJuhla-RotFest taiteellisena johtajana.

Harmonikkataiteilija Maria Kalaniemi on kansainvälisen huipputason muusikko ja lisäksi lahjakas, omaleimainen säveltäjä. Maria Kalaniemi on taiteilija, joka on kehittänyt monista musiikkityyleistä oman hyvin persoonallisen ilmaisun. Hän on noussut yhdeksi kaikkein arvostetuimmista muusikoista maassamme. Kalaniemen luoma lyyrisen herkkä ja intensiivinen soittotyyli on saanut uskollisen kuulijakunnan eri puolilla maailmaa. Hänen soittotyyliään on kuvattu osuvasti suomalaiseksi haitarifadoksi. Vuonna 2024 hän juhlii 60-vuotisjuhlavuottaan. Konsertissa kuullaan läpileikkausta hänen pitkältä ja ansiokkaalta uraltaan.

Vapaa pääsy.

• Nuorille Nuorille