Suomen luonnon päivä ja Nuku yö ulkona -tapahtumat PERUTTU 2021

Valitettavasti joudumme ilmoittamaan, että kiristyneiden koronarajoitusten vuoksi joudumme perumaan sekä Suomen luonnon päivän että Nuku yö ulkona -tapahtuman Velskolassa. Niin aluehallintoviranomaisten, Espoon hiippakunnan kuin Espoon seurakuntien linjaamat rajoitukset estävät tapahtuman järjestämisen suunnitellusti.

Päätimme, että ensi vuonna olemme mukana suurella innolla ja tapahtumat järjestetään silloin Suomen luonnon päivänä 27.8.2022.

Ohjelma - Suomen luonnon päivä Velskolassa

os. Vääräjärventie 2

Kaikenikäisille suunnattu Suomen luonnon päivän tapahtuma Velskolassa.
Tule kokeilemaan erilaisia aktiviteetteja tai vain hengailemaan luonnon rauhaan.
Päivän ohjelma on päääosin maksuton. Mahdollisuus ostaa ruokaa tai ottaa omat eväät mukaan.

Ohjelmaa non-stoppina klo 14-19:

• geokätköilyä
  • lampaiden ja hevosten rapsuttelua
  • kasvien tunnistusta
  • kepparirata nurmikentällä
  • uintia
  • käpylehmien maailmanennätys
  • luonnon havainnointia maalaten

Aikataulutettu ohjelma: ​​

• Klo 14 polkujuoksupyhiinvaellus
    Papit Heikki Lehti ja Vilppu Huomo vetävät polkujuoksupyhiinvaelluksen Velskolan metsäalueella 10 hlön ryhmissä, mukaan pääsee 20 ensimmäiseksi ilmoittautunutta. Ilmoittautuminen infopisteellä. Klo 14.00 pyhiinvaellus/ultrajuoksuluennolla, klo 15 juoksemaan. Juoksun jälkeen mahdollisuus syödä ja peseytyä Velskolan tiloissa.

• Klo 14 ja 16 äänimaljarentoutus
    Äänimaljoilla ja muilla soittimilla tuotetaan meditatiivisia ja harmonisia ääniä, joiden sointia ja värähtelyä osallistujat aistivat makuulla silmät suljettuina. Mukaan kannattaa varata oma makuualusta, pieni tyyny ja peitto, jos mahdollista. Myös isommat lapset ovat tervetulleita, mutta ihan pienille tämä ei sovi, koska kaikkien osallistujien rentoutumisen mahdollistamiseksi, pitäisi pystyä makoilemaan hiljaa aloillaan noin 45 minuutin keston ajan. Mukaan mahtuu 12 osallistujaa. Ilmoittautuminen infopisteellä tapahtuman aikana.

• Klo 14.30 metsäkirkko Ollin metsäkirkossa tai tallin ylisillä

• Klo 15, 16 ja 17 ohjattua melontaa. Kokeile melontaa ohjatusti.

Päivän aikana on mahdollisuus uida Velskolan uimarannalla. Lemmikit ovat tervetulleita tapahtumaan mukaan hihnassa sekä tapahtumassa mukana olevat eläimet (hevoset ja lampaat) huomioiden. Päivä päättyy Nuku yö ulkona -tapahtumaan. Yöhön ilmoittaudutaan erikseen 15.8. mennessä.

Huom!

Tapahtumassa huomioidaan koronaturvallisuus vallitsevan tilanteen mukaan. Kirkko Espoossa pyrkii kaikessa toiminnassaan ehkäisemään koronatartuntoja. Noudatamme rajoitusten suhteen viranomaisten ja piispojen ohjeita sekä määräyksiä. Käytä maskia, pidä turvavälit, huolehdi hyvästä käsihygieniasta ja saavu paikalle vain terveenä.

// ]]>