Espoonlahden perhekerhot

Perhekerhojen kevätkausi 2024

Perhekerhoon ovat tervetulleita kaikki lapset äidin, isän tai muun lapsia hoitavan aikuisen kanssa. Mukaan saa tulla kuuluisi kirkkoon tai ei. Vapaata leikkiä, keskustelua, mahdollisesti pientä askartelua, hiljentymis/hartaushetki, yhteistä loppulaulua.

Perhekerho on oiva tapa tuoda lapsi mukaan seurakunnan toimintaan pienestä pitäen. Samalla vanhemmille tarjoutuu mahdollisuus keskustella muiden vanhempien ja seurakunnan työntekijöiden kanssa omaan arkeen liittyvistä asioista.

Kerhoja ohjaavat lastenohjaajat. Osallistuminen on maksutonta (joissain kerhoissa tarjolla aamu/iltapalaa pientä maksua vastaan).

Perhekerhotoiminta on kaikille avointa. Kerhokielenä pääsääntöisesti suomi. Tulethan kerhoilemaan vain terveenä!

HUOM! Tiistaina 12.3. ei ole vauvakerhoa eikä iltaperhekerhoa Espoonlahden kirkolla. Lisäksi ti 12.3. toiminnallisissa taaperoissa ja ke 13.3. taideperhekerhossa on vain kahvitarjoilu, ei aamupalaa.

Avoin perhekerho
Aikuiset ja lapset yhdessä laulaen, leikkien ja askarrellen.

Ma Soukan kappeli klo 9.30-11
To Espoonlahden kirkko klo 9.30-11
Pe Espoonlahden kirkko klo 9.30-11

Vauvakerho
Aikuiset ja vauvat yhdessä kerhoajan, vertaistukea, laululeikkejä.

Ma Kaskikappeli klo 13-14.30
Ti Espoonlahden kirkko klo 13.30-15.00

Liikuntaperhekerho ma klo 9.30-10.15 Espoonlahden kirkko
Vanhempien ja pikkuväen yhteinen kerho, jossa liikutaan leikkien, laulujen ja lorujen sekä erilaisten liikuntavälineiden kanssa. Matalan kynnyksen liikuntaa. Tarvitset liikuntaan sopivat vaatteet ja juomapullon. Taaperojumpparyhmä tarkoitettu aikuisille ja erityisesti liikkuville taaperoille, jotka jo konttaavat tai kävelevät.

Toiminnalliset taaperot -perhekerho ti klo 9.00-11.30 Kaskikappeli
Toimintahetki klo 9.45-10.15: taidetta, liikuntaa, musiikkia ym. Taapero-nimestä huolimatta kaikenikäiset tervetulleita!
Voit halutessasi tulla aamupalalle jo ennen kerhoa (klo 9 alkaen) tai jäädä paikan päälle toimintahetken jälkeen leikkimään, pelaamaan, nauttimaan aamupalaa (klo 10.15-11.30). Tarjolla aamupalaa (1€/aik, 0.50€/lapsi).

Iltaperhekerho ti klo 17.30–19.30 Espoonlahden kirkko
Sopiiko ilta paremmin kerhoilulle? Tule kerhoon vaikka töiden jälkeen päivän päätteeksi! Yhteistä tekemistä aikuisille ja lapsille.
Tarjolla iltapalaa (1€/aik, 0.50€/lapsi).

Taideperhekerho ke klo 9.30-11.30 Soukan kappeli
Tutustutaan taiteeseen eri tekniikoin.
Tarjolla aamupalaa (1€/aik, 0.50€/lapsi).

Maksutonta lastenhoitoa: LAPSIPARKKI
Jos sinulla on tarvetta lastenhoidolle, ota yhteyttä Tuijaan ma-päivinä klo 8-16 ja ilmoittaudu: p. 041 529 2954. Lapsiparkki on tiistaisin klo 12-14. Lastenhoito tapahtuu seurakunnan kerhotiloissa (joko Espoonlahden kirkolla, Kaskikappelilla tai Soukan kappelilla). Ota rohkeasti yhteyttä ja kysy tarvittaessa lisää.
Loppukevään lapsiparkkipäivät: 5.3, 2.4, 9.4, 16.4, 23.4, 7.5, 14.5 ja 21.5.

Alttarilla punainen liina, risti, avoin Raamattu, nukkeja, kyyhkysiä lentämässä.
Perhekerhoissa hiljennytään hetkeksi hartauspöydän äärellä.

kasvatuksen sihteeri
Espoonlahden seurakunta