Lattialla lapset ja aikuinen tkemässä yhdessä lattialle kuvaa raamatun kertomuksesta
Pyhäkoulussa on lupa ihmetellä ja hiljentyä yhdessä Pyhän äärellä. Kuva: Tiina Hänninen

Pyhäkoulu

Pyhäkoulu – lasten jumalanpalvelus

Pyhäkoulu on lapsia varten. Siellä kerrotaan Raamatun kertomuksia, jutellaan elämän suurista kysymyksistä pienelle ihmiselle sopivalla tavalla, lauletaan, askarrellaan ja viihdytään yhdessä. Pyhäkoulu on alkaen 4-vuotiaille lapsille, mutta mukaan voi tulla vaikka koko perhe. Ennakkoilmoittautumista ei tarvita. Toiminta on maksutonta.

Kirjepyhäkoulu

Kirjepyhäkouluun voi liittyä milloin vain! Kirjepyhäkoululainen saa noin kahdeksan kertaa vuodessa kotiin kirjeen tai sähköpostikirjeen, jossa seikkailevat Lastenkirkon Päkä ja Pulmu. Kirjeet sisältävät hartausosuuden ja jotakin mukavaa tehtävää. Kirjepyhäkoulu on tarkoitettu 3-8-vuotiaille.
Katso lisää seurakuntien sivuilta.

Alhaalta löydät linkit Espoon seurakuntien pyhäkoulujen tietoihin.

Espoonlahden seurakunnan pyhäkoulut

Espoon tuomiokirkkoseurakunnan pyhäkouluLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Leppävaaran seurakunnan pyhäkoulut

Olarin seurakunnan pyhäkoulutLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tapiolan seurakunnan pyhäkoulutLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Etusivu - Lastenkirkko: Lastenkirkko on täynnä lapsille suunnattua ja turvallisesti kristillistä tekemistä ja tietoa. Lastenkirkon sivuilta löydät kivoja tehtäviä, videoita ja pelejä maailman ja uskonnon ihmettelyyn.

Kuvassa lapsi pohdiskelee.
Pyhäkoulussa ihmetellään suuria kertomuksia. Kuva: Antti Rintala.

Katso Valon talo -video  ja selvitä,miten valo katosi Susi Sileän, Pulmun ja Päkän elämästä.

Miten se löytyi?

Kokeile myös tehdä itsellesi oma valomiekka. Tämän miekan pisto ei satu vaan tuo hymyn huulille. Hauskaa leikkiä!

Tutkimuspartio selvittää - Lastenkirkko:

Tutkimuspartio selvittää vastauksia lasten kiperiin kysymyksiin.

Mitä haluat kysyä Tutkimuspartiolta? Voit kirjoittaa kysymyksesi tai nauhoittaa ja lähettää meille kysymyksesi äänitiedostona.

Tältä sivulta löydät myös videoita, joissa Tutkimuspartio vastaa lasten kysymyksiin.