Kuvassa isä ja lapsi. Lapsi makaa maassa ja isä vaihtaa pienelle lapselle vaippaa ulkona.

Isätoiminta

Isätoiminnan tavoitteena on isien osallisuuden lisääminen, yhteisöllisyyden ja kasvatuskumppanuuden näkökulmasta verkostoituminen, lasten ja isien vuorovaikutteisen yhdessäolon lisääminen, vertaistuki kasvatukseen ja isyyteen liittyvissä asioissa sekä isän ja lapsen/lasten yhteinen toiminta, jossa huomioidaan isän ja lasten tarpeet ja toiveet.

Isätoiminta seurakunnassa voi olla "tila ja tuki isän omalle tavalle olla isä lapsilleen".

Isien sauna- ja virkistysillat Velskolassa ja Hvittorpissa.

Lähde mukaan viettämään rentoa saunailtaa.

Kevään saunailtojen päivämäärät.

Ma 5.2.  Velskolan sauna klo 17.30-21.00 Ilmoittaudu 5.2. iltaan tästä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä
Ma 4.3. Velskolan sauna klo 17.30-21.00 Ilmoittaudu 4.3. iltaan tästä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Ma 8.4. Hvittorpin sauna klo 17.30-21.00 Ilmoittaudu 8.4. iltaan tästä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä
Ma 20.5. Hvittorpin sauna klo 17.30-21.00 Ilmoittaudu 20.5. iltaan tästä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Illan ohjelmassa saunomista, suolaista purtavaa ja leppoista jutustelua. Illassa mukana Jukka Silventoinen Leppävaaran seurakunnasta. Omat kyydit / kimppakyydit. Tarvittaessa kysy Jukalta kyytiä tai ilmoita, jos voit tarjota kyytiä. jukka.silventoinen(at)evl.fi
Isien sivut isille.infoLinkki avautuu uudessa välilehdessä #isilleinfo

Velskolan kurssikeskus: Vääräjärventie 2, Espoo Velskola.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Hvittorpin kurssikeskus: Hvittorpintie 243, Kirkkonummi Hvittorp.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Isällistä illat

Vertaisuutta isille ja samalla mahdollisuus lastenhoitoon maanantaisin klo 17-19 Viherlaakson kappelilla.
Ruoka tarjolla klo 17.

6.11. Isä omalla tavallani

20.11. Isän monet roolit, parisuhde ja vanhemmuus

4.12.  Voimavarat ja jaksaminen

Tiedustelut p. 040 5474 146 tai outi.wenell@evl.fi

Piirretty kuva isästä ja vauvasta, jossa isä pitää vauvaa sylissä ja he halaavat sekä ovat onnellisia.
Isä-lapsi hellyttely-kuva

Verkkomedia isille.infoLinkki avautuu uudessa välilehdessä syntyi tarpeeseen. Isyyteen saatava vertaistuki, vinkit ja apu on ollut tähän asti valtakunnallisesti hajanaista. Isämedia on rakentunut isätoimijoiden ja Leppävaaran ja Mäntsälän seurakuntien yhteistyönä.

Isyyteen liittyvä monipuolinen tieto löytyy yhdestä paikasta. Sivusto kokoaa ensimmäistä kertaa yhteen Suomessa käytävän isäkeskustelun ja -tiedon. Medialla on kaksi päätavoitetta: tuoda esille arjen isyyttä ja sen hienoja hetkiä sekä antaa apua ja tukea isyyden eri vaiheisiin.

Sivuston ideoinnissa on ollut mukana toimijoita monista isätyötä tekevistä järjestöistä. Isille.info-sivustoa ovat rakentaneet yhteistyössä Leppävaaran ja Mäntsälän seurakunnat, Miessakit RyLyömätön Linja EspoossaMannerheimin Lastensuojeluliiton Uudenmaan piiriTampereMissio sekä Loisto setlementti ry.

Vertaistukea, vinkkejä ja apua isille – uusi valtakunnallinen isämedia julkaistu - Kirkko Espoossa (espoonseurakunnat.fi)

Perhetoiminnanohjaaja
Leppävaaran seurakunta