Perhekirkot Leppävaaran seurakunnassa

Taaperokirkot

Tervetuloa 0-7-vuotiaan lapsen kanssa kirkkoon!
Paikka: Leppävaaran kirkko, Veräjakallionkatu 2, B-siipi.
Taaperokirkko on paikka jossa lapsi saa leikkiä, näkyä ja kuulua. Lapsilähtöisesti vietämme n. 30 minuutin kirkkohetken. Mukana perhetoiminnanohjaaja Seija, muskariope Essi ja lasten pappi Kirsti. Katso tarkemmat tiedot tapahtumakalenterista.
Kirkolla on perjantaisin perhekahvila, joten voit nauttia kahvit ja mehut ennen tai jälkeen taaperokirkon!

Kevään 2024 Taaperokirkot

Pe 2.2. klo 10 Aarrekirkko
- Kirkkautta, kimallusta ja kultahippuja - Sinä olet aarre.

Pe 1.3. klo 10 Kukkutimurusia
- Voiko rakkauden nähdä? Kerätään kukkutimurusia enkelten siivin.

Pe 5.4. klo 10 Puro
- Kevään ihmeitä

Pe 3.5. klo 10 Ötökkä-kirkko
- Surisee ja pörisee. Enkeli etsii leikkikaveria.

Perheiden avoin olohuone sunnuntaisin klo 10-12.30

Perhehuone Leppävaaran kirkon B-siivessä on avoinna perheille sunnuntaisin klo 10-12.30 omatoimiseen leikkiin ja yhdessäoloon.

Kevään 2024 perhemessut

Su 11.2. klo 11 erityisesti alakouluikäisille suunnattu perhemessu Leppävaaran kirkolla.  Klo 11-14 Päivä kirkonmäellä, puuhapaja jo klo 10 alkaen.

Su 24.3. klo 11 palmusunnuntain selkokielinen messu Leppävaaran kirkolla. Klo 11-14 Päivä kirkonmäellä, puuhapaja jo klo 10 alkaen.

Klo 11-14 Palmusunnuntain Päivä kirkonmäellä tilaisuudessa tapahtuu paljon. Keittolounas lähetystyön hyväksi. Koko perheen Kirkon Puuhapaja on tuttuun tapaan B-siivessä jo klo 10 alkaen. Messun jälkeen keittolounas seurakuntasalissa ja kaffet, pullat ja grillimakkarat ulkona. Alpakat tulevat vierailulle, musahetki kirkossa klo 13. Näppärät näpit ovat myymässä käsitöitä. Lähetystyön myyjäisissä myydään kakkuja, lasinalusia, tuotteita lähetyskohteista ja paljon muuta! Lämpimästi tervetuloa.

Lähetyspiirien myyjäispöydät myös pystytettynä, tervetuloa hyvää tekeville ostoksille!

Ma 1.4. klo 11 perheiden pääsiäiskirkko Leppävaaran kirkolla.

Su 14.4. klo 11 perhemessu Leppävaaran kirkolla. Mukana muskarikuoro Huiske.

Kastepuun lehti -vauvakirkko la 16.3.2024 klo 12, Leppävaaran kirkko

RaKastettu

"Vesi virtaa, solisee. Pinta nousee vain. Kohta kaikki hiljenee jotain odottain. Taivaan isän perheeseen nyt lasta saatetaan." (K. Larjava)

Vauvakirkko on vauvan ja hänen perheensä oma pikkuinen (n. 25 min) kirkkohetki, jossa leikitään ja lauletaan yhdessä vauvan kanssa. Tilaisuuteen kutsutaan puolen vuoden aikana kastettujen vauvojen perheet, mutta se on avoin kaikille vauvaperheille.

Mukana perhetoiminnanohjaaja Seija, Outi-kanttori ja lastenpappi Kirsti.

Tilaisuuden jälkeen tarjolla kahvit ja vauvoille soseet. Tervetuloa mukaan myös isovanhemmat ja kummit!

Näitä sivuja päivittää Eira Salakka.

I kappalainen
Leppävaaran seurakunta