Rippikoulu erityisryhmässä

Erityisryhmässä tukea on mahdollista saada joustavasti. Rippikouluryhmä on hyvä valita oman tuen tarpeen mukaan. Eri rippikouluissa on tarjolla eri määrä tukea. Osassa rippikouluista tarjotaan vahvempaa tukea, osassa odotetaan, että rippikoululainen kykenee toimimaan itsenäisesti. Osa rippikouluista on pienryhmärippikouluja ja osa integraatiorippikouluja. Rippikouluissa on sekä päivärippikouluja että leirimuotoisia rippikouluja. Ryhmät toteutuvat, mikäli osallistujia on riittävästi.

Kun pohdit sinulle sopivaa rippikouluryhmää, voit olla yhteydessä erityisrippikoulun ohjaajiin. Yhteystiedot löytyvät alla olevasta rippikoululistasta. Ohjaajan kanssa voit pohtia sinulle sopivaa ryhmää. Rippikoulua ei tarvitse valita sen mukaan, minkä seurakunnan alueella asut.

Erityisrippikoulut 2024

Valitse alla olevasta listasta itsellesi parhaiten soveltuva rippikouluryhmä. Ryhmän kohdalla oleva linkki ohjaa sinut ilmoittautumiseen.

Kalajärven kappelin rippikoulu vaativan erityisen tuen avulla/toiminta-alueittain opiskeleville kehitysvammaisille 2024

Rippikoulu on peruttu.

Jos sinulla on kysyttävää erityisen tuen rippikouluista ota yhteyttä:

pappi Tarja Mikkola, 040 7369 312 tai diakoni Emilia Frey, 040 513 0854
Sähköposti: etunimi.sukunimi@evl.fi

Pienryhmärippikoulu päiväleirinä Laaksolahden kappelissa 3.-9.6.2024

Konfirmaatio on 9.6. klo 12 Laaksolahden kappelissa. Rippikoulussa on ryhmäkohtaisia avustajia.

Lievästi kehitysvammaisille nuorille ja muille pienryhmästä hyötyville nuorille, joille leiri ei ole mahdollinen.

Tiedustelut pappi Marja Malvaranta, 040 5311 040 tai diakoni Emilia Frey, 040 513 0854

Ilmoittautuminen PAINAMALLA TÄSTÄ!

Rippikoulun hinta on 70 euroa. Siitä voi anoa vapautusta.

Velskolan 2 rippikoulu 8.-15.7.2024

Leppävaaran seurakunta järjestää inkluusioriparin Velskolassa. Rippikoulu sopii pienryhmässä opiskeleville, esim. nuorille, joilla on haasteita oppimisen tai toiminnan ohjauksen kanssa. Tähän rippikouluun voit tulla myös, jos sinulla on nepsyhaasteita. Ryhmässä ei ole mukana avustajia. Ryhmä on hieman pienempi kuin normaaliryhmä. Rippikoulussa osalla nuorista ei ole näitä haasteita.

Konfirmaatio järjestetään Leppävaaran kirkolla 31.8.2024 klo 15.

Tiedustelut Aura Karjalainen, 040 7241120, aura.karjalainen(a)evl.fi

Ilmoittautuminen tästä 9.10.2023-31.10.2023

Rippikoulun hinta on 180 euroa. Siitä voi anoa vapautusta.

Hvittorp 2 rippikoulu 22.-29.7.2024

Olarin ja Tapiolan seurakunnat järjestävät integraatioriparin Hvittorpissa. Rippikoulu sopii lievästi kehitysvammaisille sekä nuorille, jotka hyötyvät henkilökohtaisesta avusta. Ryhmässä on ryhmäkohtaisia avustajia.  Ryhmä on normaalikokoinen, eikä osalla nuorista ole haasteita. Integroiduille nuorille leirijakso voi olla lyhyempi. Rippikouluun kuuluu leiriviikonloppu kehitysvammaisten nuorten leirillä keväällä.

Konfirmaatio la 31.8. klo 14 Olarin kirkossa

Ilmoittautuminen TÄSTÄ 9.-31.10.2023Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kerro lomakkeen lisätiedoissa selkeästi, että olet hakemassa erityisesti tähän integraatioryhmään. Näin muita rippikouluvaihtoehtoja ei oteta huomioon.

Tiedustelut: Emilia Frey emilia.frey@evl.fi, 040 513 0854

Rippikoulun hinta on 180 euroa. Siitä voi anoa vapautusta.

Tapiolan kirkon rippikoulu autisminkirjon nuorille

Tapiolan ja Leppävaaran seurakunnat järjestävät rippikoulun autisminkirjon nuorille. Rippikoulu sopii esimerkiksi nuorille, jotka opiskelevat autisminkirjon opetusryhmissä. Ryhmässä on tarvittaessa avustajia.

Rippikoulu toteutetaan Tapiolan kirkolla 19.-23.2.2024 klo 13-16. Lisätietoja Riikka Hatakka, 040 5600010, riikka.hatakka(a)evl.fi.

Rippikoulu on maksuton.

Ilmoittautumislomakkeen saa Riikalta riikka.hatakka(a)evl.fi

Viittomakielinen rippikoulu 2024

Vuonna 2024 rippikouluun voivat osallistua v. 2009 tai sitä ennen syntyneet nuoret. Pyydämme vanhempia ilmoittamaan oman alueen kuurojenpapille, jos perheessä on nuori, joka haluaa osallistua viittomakieliseen rippikouluun vuoden 2024 aikana. Ilmoittautumisen jälkeen tiedetään, montako nuorta rippikouluun olisi tulossa ja toteutuuko viittomakielinen rippikoululeiri vai suunnitellaanko nuoren ja perheen kanssa jokin muu tapa rippikoulun suorittamiseen. Viittomakielinen nuori voi aina halutessaan osallistua myös oman seurakuntansa rippikouluun.

HUOM! Myös yli 18-vuotiaan aikuisen on mahdollista käydä rippikoulu. Rippikoulu tarvitaan, jos haluat esim. liittyä ev.lut. kirkon jäseneksi tai kirkollisen avioliittoon vihkimisen tai oikeuden kummin tehtävään tai haluat olla ehdokkaana seurakuntavaaleissa. Voit keskustella ja sopia rippikoulun käymisestä oman alueesi kuurojenpapin kanssa.

Viittomakieliseen rippikouluun ilmoittaudutaan oman alueen kuurojenpapille 1.11.2023 mennessä. Kuurojenpappien yhteystiedot löytyvät osoitteesta viittomakieli.evl.fi/tyontekijat

Helsingin piirin kuurojenpappi Janne Rissanen, janne.rissanen@evl.fi, viestit 050 3711 314
Borgå distrikt dövpräst Maria Lindberg, maria.lindberg@evl.fi, p. 050 342 7129

// ]]>