Ripari muualla kuin Espoossa

Useimmiten rippikoulu käydään kotiseurakunnassa. Monissa seurakunnissa on tarjolla teemarippikouluja, kuten vaellus- tai musiikkiripareita. Lisäksi seurakunnat järjestävät yksin tai yhdessä erityisrippikouluja, joissa huomioidaan oppimisvaikeudet ja erilaiset haasteet.

Järjestörippikoulut sekä urheiluseurojen ja lajiliittojen rippikoulut

Rippikoulun voi käydä myös muussa seurakunnassa kuin kotiseurakunnassa tai riparin voi käydä jonkin järjestön (esim. kristillinen järjestö tai lajiliitto) järjestämässä rippikoulussa. Näihin järjestörippikouluihin kuuluu aina kotiseurakuntaan perehtyminen ennen leirijaksoa.

Järjestörippikouluihin lähtevät nuoret kootaan jokaisessa Espoon seurakunnassa yhdeksi ryhmäksi kotiseurakuntaan tutustumista varten. Siksi on tärkeää, että järjestörippikouluihin lähtevät ilmoittautuvat kotiseurakuntansa järjestöryhmään sen lisäksi, että ovat ilmoittautuneet leirilleen. Seurakuntien järjestörippikouluhin ilmoittautuminen täältä.

Aikuisena rippikouluun?

Katso lisätietoja aikuisrippikoulusta.