​Rippikoulut

Rippikoulun voi käydä vain kerran elämässä. Se on kokemus, jonka muistat vielä kymmenien vuosien jälkeen.  Nämä sivut ovat sinulle  Espoon tuomiokirkon rippikoululainen.

Rippikoulun tekee ainutlaatuiseksi se, että se on tilaisuus pohtia elämän suuria kysymyksiä: suhdetta toisiin ihmisiin, valintoja, Jumalaa. Mikä elämässä on tärkeää? Samaan aikaan ollaan yhdessä kavereiden kanssa.

Rippikouluja on monenlaisia: leirijaksollisia ja cityrippikouluja, joissa ollaan kappelilla ja mennään yöksi kotiin. Lisäksi on teemallisia rippikouluja, seikkailu, lapinvaellus, laskettelu, saaristo, musa ja liikuntarippikoulu. Tässä esittelyvideo liikuntarippikoulusta.

Rippikoulut kestävät useita kuukausia, koska kyseessä ei ole vain leiri. Rippikouluun sisältyy myös seurakuntayhteysjakso, johon kuuluu yhteensä kuusi erilaista ”tutustumiskäyntiä”.

Rippikoulun ja konfirmointi antaa Sinulle oikeuksia: Voit toimia kummina, osallistua itsenäisesti ehtoolliselle ja asettua 18-vuotiaana ehdokkaaksi seurakuntavaaleissa. Rippikoulun käynyt täysi-ikäinen voi saada myös kirkkohäät.

Tervetuloa mukaan seikkailuun!

Rippikoulutyön asiantuntija / toimistoesihenkilö