Kolme SyysMatin Markkinoiden talkoolaista kahvikärryjen ääressä.

SyysMatin Markkinoiden talkoolaisia kahvikärryjen ääressä.

SyysMatin Markkinat tehdään yhdessä

Tämän vuoden markkinoiden vapaaehtoisten haku käynnistyy huhtikuussa 2024. Seuraa ilmoitteluamme!

Markkinat saadaan eloon yhteisellä tekemisellä. Vuosien varrella mukaan on tullut yhä uudelleen yhteisistä talkoista kiinnostuneita, niin konkareita kuin ensikertalaisia. Talkoolaiset tunnistaa SyysMatti-vaatteista tunnuksineen. Joukossa on seurakuntalaisia, työntekijöitä ja kauempaakin tulleita, muuten innostuneita. Nuorin talkoolainen vuonna 2019 oli 12-vuotias. Hän toimi kahvikärryn vetäjänä yhdessä aikuisen vapaaehtoisen kanssa.

Valitse oma tehtäväsi kiinnostuksesi mukaan

Markkinatehtävistä voit valita mieleisesi. Koskaan ei joudu tekemään sellaista, mihin omat taidot tai kiinnostus eivät tunnu riittävän.

Yksi vuoro on kahden tunnin mittainen, mutta halutessasi voit valita myös useampia vuoroja. Reippaammasta nikkaroinnista kiinnostuneille on tarjolla markkinakojujen rakentelua.

Vuoroaan varten saat lainaksi SyysMatin tunnusvaatteet.

Korvaukseksi 2 tunnin vuorosta saat kahvilipun, jolla saat kahvin ja suolaisen tai makean herkun ilmaiseksi kahvikärrystä.

Jos teet enemmän vuoroja, saat korvaukseksi ruokalipun, jolla saat syödä lounaan seurakuntatalolla.

Vapaaehtoiset toimivat esim. seuraavissa tehtävissä:

• alue- ja teemapolkuoppaana
  • eläinpisteen hoitajana
  • kahvikärryn vetäjänä / kahvin myyjänä
  • kalastusapulaisena
  • lasten puuhapajan tai keppihevospajan askarteluohjaajana
  • makkaranmyyjänä
  • soppatykki-pihakahvilan hoitajana

Kattava lista talkootehtävistä löytyy talkoolaisen ilmoittautumislomakkeesta.

Ilmoittaudu SyysMatin Markkinoiden vapaaehtoiseksi

Ilmoittaudu SyysMatin Markkinoiden vapaaehtoiseksi joko alla olevan linkin kautta tai paperisella ilmoittautumislomakkeella. Lomakkeita on saatavilla kappeleilta ja Kirkonkympin (Kirkkokatu 10, Espoo) vahtimestarilta.

Linkki ilmoittautumiseen tulee tähän huhtikuun 2024 aikana (linkki johtaa Espoon seurakuntien sähköiseen asiointipalveluun).

Voit kysellä tehtävistä lisää SyysMatti-sihteeriltä: p. 050 575 6488 tai syysmatti.espoontuomiokirkkoseurakunta(ät)evl.fi.

Voit myös katsoa alla olevasta kuvakarusellista, minkälaisia talkoohommia SyysMatin Markkinoilla on tarjolla.

Tervetuloa toimeliaitten syysmattilaisten joukkoon tänäkin vuonna!

// ]]>