Harrastekerhojen ohjaaminen

Kiinnostaako alakouluikäisten lasten kanssa toimiminen? Haluaisitko kokemusta ryhmänohjaajana toimimisesta? Onko sinulla harrastus tai taito, jota voisit opettaa nuoremmille?

Seurakunnan kerhonohjaajana toimiminen tarkoittaa viikoittaisen harrastekerhon ohjaamista alakouluikäisille lapsille. Kerhoja on monenlaisia: muun muassa kokki-, salibandy-, sportti-, peli- ja teatterikerhoja, ja ne kokoontuvat seurakunnan eri tiloissa. Kerhoa vedetään yhdessä kerhonohjaajaparin kanssa. Oman kerhon teemaan, aikaan ja kerhonohjaajapariin pääsee vaikuttamaan itse. Kerhoja voi ohjata syyskauden ja/tai kevätkauden. Palkkioksi saa kerhonohjaajien koulutus- ja virkistysmatkan keväällä 2024. Täysi-ikäiset kerhonohjaajat voivat valita rahapalkkion ja matkan väliltä.

Kerhonohjaajaksi ovat tervetulleita kaikki rippikoulun käyneet nuoret. Kerhonohjaajat koulutetaan tehtäväänsä KO-leirillä ja lisäksi apua ja tukea kerhonohjaamiseen saa kerhonohjaajien kokouksissa. Uudet kerhonohjaajat käyvät myös ROK-ryhmänohjaajakoulutusta syyskauden ajan.

Tule rohkeasti mukaan!

Syksyn 2023 tärkeät päivämäärät:

ti 15.8 Syksyn kerhorekry Sodessa klo 17-19. Tule kuulemaan lisää kerhonohjaamisesta! Saat konkreettisia vinkkejä ja pääset pohtimaan tahdotko mukaan. Kerhoa jo aiemmin ohjanneet pääsevät valitsemaan syyskauden kerhopaikkansa. Kerhoa jo aiemmin ohjaneet kokoontuvat klo 17 alkaen ja klo 18 kokoonnutaan yhdessä kaikkien kerhotoiminnasta kiinnostuneiden kanssa.

pe 18.8- su 20.8 Kerhonohjaajien koulutusleiri Järvenpään Step-kampuksella Espoonlahden seurakunnan kerhonohjaajille. Uusille kerhonohjaajille sekä kerhoa jo ohjanneille. Leiri on kerhonohjaajille maksuton ja kuuluu osaksi kerhonohjaajien koulutusta. Leirillä opetellaan ja syvennetään kerhonohjaan taitoja. Ohjelmassa koulutusta, yhdessäoloa, saunomista ja lautapelejä. Ilmoittaudu mukaan tästä 15.8 mennessä! Saat leirikirjeen viimeistään 15.8.

su 3.9 Kerhostartti klo 12-14.30 Sodessa. Kerhonohjaajien kauden aloitustapaaminen, jossa tsekataan kaikki käytännön asiat kuntoon ennen kerhokauden alkua.

Syksyn kerhokausi 4.9-30.11, kerhoja ei viikolla 42

pe 8.9 Kerhonohjaajien siunaaminen nuorten messussa Sodessa klo 19-21

pe 17.11 Kevään kehorekry Sodessa. Tule kuulemaan lisää kerhonohjaamisesta! Saat konkreettisia vinkkejä ja pääset pohtimaan tahdotko mukaan. Kerhoa jo aiemmin ohjanneet pääsevät valitsemaan kevätkauden kerhopaikkansa.

pe 15.12 Kehonohjaajien pikkujoulut

Kerhonohjaaminen on ihan huippua, koska saa tehdä kivoja juttuja yhdessä lasten ja toisten kerhonohjaajien kanssa! Kerho on monelle lapselle viikon kohokohta ja on siistiä olla tekemässä sitä.

Kerhonohjaajat koulutus- ja virkistysmatkalla Rovaniemellä. Iloisia ihmisiä maastopyörien kanssa.
Kerhonohjaajat koulutus- ja virkistysmatkalla Rovaniemellä.

kasvatuksen pappi, kouluikäiset lapset
Espoonlahden seurakunta